fredag 4 maj 2012

Aprilväder i maj

Denna fredag i maj har bjudit på snö.
Det är ju inte första gången våren bjuder på bakslag, men det är ändå så trist.


Det tar lite tid innan det börjar grönska på allvar ute så jag har tagit in några syrenkvistar istället.


I veckan har vi mest ägnat oss åt hönsen. De är verkligen roliga att iaktta.:)

Fortfarande är de inte riktigt hemma här, men de får mer och mer koll på hur det fungerar (och vi med!).

Något vidare trädgårdsliv lär helgen inte bjuda på, om man får tro prognosen, så planen är att baka lite goda bullar inför kommande fikastunder i solen istället!

Ha en riktigt skön helg!




8 kommentarer:

  1. Hej!
    Javisst får man lust att skynda på våren lite med små kvistar.
    Fint med brickan.
    Hoppas vädret blir bättre än prognoserna!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Snö vill man verkligen inte ha i maj, men goda bullar är ju bra att ha i frysen..=)
    Så kul med höns, och sen kommer egna ägg som du kan baka ännu mera av!

    SvaraRadera
  3. Vi har inte fått snö...än. men vädret har allt annat att önska ändå, kallt. Var i fridens namn är vårvärmen??
    Jag måste nog också plocka in en syrenkvist, det var såå fint i vasen.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till hönsen! Åh vad roligt! Hönor står högt upp på min önskelista och jag var såååå nära i år, att jag t.o.m kollade om jag kunde ha sommarhöns, att ha dem här på sommaren och lämna tillbaka dem på hösten, för vi har inga möjligheter att ha dem vintertid. Men jag tror jag är förlite hemma för att ha höns, de behöver ju daglig tillsyn, och vi har ju både båt och stugan och är ofta borta. Stackars svärfar har ju fullt upp att passa katterna :)

    Men någon gång, skall jag ha höns :)

    Jo, vårvädret är lite oroligt, visst har vi haft sköna dagar men nu är det mer normal temperatur och just idag, kalla vindar, så det blir att ta på sig ordentligt när jag går ut idag.

    Önskar dig en skön helg och klappa hönsen från mig :)

    SvaraRadera
  5. Nä,nu har våren tagit en paus hoppas bara att den inte blir långvarig
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Men va trist med snö!

    Hoppas hönorna finner sig till rätta så de levererar många ägg sen.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Inte kul med snö nu men göder, det gör den! I natt har det varit -5 här och jag är rädd att mycket har frusit bort... Suck!

    Söndagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Åh, vad mysigt med höns! Min dröm att ha höns en dag. De är inte bara fina utan man kan ju använda lite gödning också från dem, och förhoppningsvis få ägg!

    Vädret är ju skojigt värre i helgen, snö som sjutton igår när vi var i Mora och så soligt idag, men inte så varmt. Det lär väl bli varmare framöver hoppas vi.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera