söndag 6 maj 2012

Glad

Nu är jag trött, skitig, musklerna värker och jag är alldeles jättelycklig!

Snöandet upphörde till idag och jag har varit ute hela dagen, det kom flera hagelskurar och solen sken, perfekt vårträdgårdsväder här alltså (inte så kul med hagel i och för sig). Inga myggor än och jag känner inte av någon pollenallergi.

Det svåra är att hålla sig till en enda sak, när jag ska gå och hämta en spade så ser jag vattenkannan är tom och ska jag kratta det sista så passar jag på att skala av lite gräsmatta på ett annat ställe... :)

Jag svär ofta över att det är så stenigt där jag ska gräva, men idag har jag varit och skaffat fler stenar. Förra året började jag ta bort en större bit av gräsmattan och nu ska det slutföras. Det blev planteringar redan i fjol och nu har jag gjort en gång som jag kantade med stenar. Gången är nästan klar, men jag behöver köpa lite mera grus först.

Under hagelskurarna var jag i växthuset och omskolade samt sådde lite dill och persilja bland annat.

Fyllde också på mitt lilla vedhus som nu gränsar till hönsgården.


Alla påbörjade och planerade projekt ger ju också en massa nya idéer och så blev det idag också...

Nämnde det för maken när vi kärrade grus och han spann vidare på det, så vi får se vad det blir av det.

Vi skulle i alla fall behöva några rejäla stenblock, eller faktiskt ganska många.
Var får man tag på såna här?


Det här är från vår garageuppfart.

De är hur stora som helst och behöver nog lite värre muskler än mina för att lyftas.

Ha en skön söndagkväll!


5 kommentarer:

  1. härligt att man blir så lycklig av att bli slutkörd
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så fint med fönstret i veden - genialiskt faktiskt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stenblock. Det ordnade vi härom året genom att ringa ett stenbrott och en åkerifirma. Sedan åkte vi ner i grustaget och pekade på stoooora stenar som lyftes upp och kördes hem. Väl hemma pekade jag igen och krambilsföraren lyfte, svängde och placerade efter mina kommandon. Enkelt! Stenen kostar nästan inget per ton och kranbilen gick väl loss på en 5-700kr/timma.

    SvaraRadera
  4. Härligt att vara trött av rätt anledning.

    Underbar bild på veden och hönan. Wow!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är som det ska vara, trött och skitig och ömma muskler :) Själv är jag mer trött och förkyld och allmänt slut inte pga att ha trädgårderat men det går väl över det med ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera