torsdag 1 maj 2014

Vintern rasat ut...



April avslutades med majbrasa och shortsen byttes mot långkalsonger och mössa. Tur att dunjackan fortfarande hängde framme. Stora snöflingor mötte oss när vi skulle gå till brasan.


Elden värmde skönt!
Idag bjöds vi, ny månad till trots, på kallblåst, sol och hagel/snö.

Kylan kunde dock inte stoppa mig från att vara ute så när dagens familjeaktivitet var avslutad tog jag tag i ett av fjolårets projekt som inte blev klart. 

På försommaren ifjol påbörjade vi "nya stenmuren". Det mesta är klart förutom grusgången och fortsättning på rabatten som gjorde då. 

Nya stenmuren framifrån, bild från förra året. Gången syns inte härifrån.


Jag har inget grus än, men jag rensade hela gången på ogräs och la ut markduk (som givetvis inte räckte till hela vägen) och kantade med stenar.

Vi har också börjat förberett platsen för bikupan. Vi väntar en leverans på bi-prylar imorgon så förhoppningsvis har vi snart en komplett kupa OCH bin!

Nu skriver vi maj och trädgårdssäsongen börjar på riktigt!

5 kommentarer:

  1. Vi fick ingen snö, men väl storm och kallt! Burr vad jag frusit idag... men det blir väl bättre snart tror jag, när härliga maj är här!
    Kul med projekt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med projekt.
    Ingen snö här men lite kallare och det tycker jag är skönt så jag hinner njuta lite av våren.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt att ha projekt att roa sig med. Fin stenmur!
    Här har vi haft ännu en dag i trädgården. Ca 10 grader men i solen var det riktigt skönt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Himla fin mur och mycket arbete förstås. Lite svalare här också, men nu är vi mellan hägg och syren och den tiden vill jag dra ut på så länge som möjligt. Svalkan kom som på beställning.

    Fortsatt trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Bara värmen återvänder så är jag nöjd. Hade tjockjackan kvar framme och tur var väl det. Shortsen passar jag på att tvätta så länge ... Jo nu drar vi igång maj!

    /Jenny

    SvaraRadera