onsdag 18 juni 2014

I en annan trädgård...

I lördags bjöd min systerdotter på gofika för att fira att hon slutat nian. 

Jordgubbstårta och sju sorters kakor smakade extra bra i solskenet!


Som av en händelse har syrran också fixat med köksträdgård i vår och sommar och jag passade på att knäppa några bilder.

Även hon satsar på odlingslådor i trä. Hennes är målade i svart och jättesnygga!

Saxen nära tillhands när man behöver örter.


På grusytan är det gott om plats för krukor. 


Syrran har också växthus i köksträdgården och där odlas lite av varje, bland annat tomater, aubergine och första gurkorna är redan skördade!


Jag fick ingen helhetsbild över hela, men det finns potatis, jordgubbar, rabarber, lök, jordgubbar, bönor, örter, squash, kål och sallad av olika slag. Om inte det räcker till så finns det gott om utrymme för fler odlingslådor.


Det blev väldigt ljusa bilder eftersom det var så starkt solsken, men kanske gör jag ett nedslag till senare i sommar. 
Jag tror att växthuset ska genomgå en slags förändring också, men jag vet inte om det är snart eller sen. Jag vet också att hon är ute efter någonting som ska rama in köksträdgården från vägen också, men det är nog på funderingsstadiet fortfarande. :)


Avslutar en bild på familjens ganska nya poolområde där våran yngsta hann ta flera dopp medan vi fikade och pratade. :)



Må så gott!





4 kommentarer:

  1. Tack för den titten! Kul att se. Kan förstå att hon vill ha upp något mot vägen.
    Så mycket hon odlar och vilken trevlig "fest" att bli bjuden på.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det måste vara att dela sitt trädgårdsintresse med sin syster. Perfekt också för att kunna ge och ta när det gäller växter som bli över, frösådder och sånt. Det verkar ha kommit långt i hennes odlingslådor också, mycket längre än i mina trots att jag bor i Skåne. Men jag var lite sent på det i år.

    Ha det fint!
    Karin

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina odlingslådor ! Såna vill jag också ha :)

    SvaraRadera
  4. Hon hade det fint..bra med grus, då slipper hon allt ogräs..men det kommer väl med tiden, kan jag tänka mej..det är bara att njuta av allt det fina!

    SvaraRadera