fredag 6 februari 2015

Pärlor

Nu har denna första vecka på nya jobbet avklarats. Det har gått över förväntan, men visst blir det långa dagar. Jag har pendling ca 2 timmar och 20 minuter totalt varje dag. Det är ovant då jag haft en kvart tidigare om jag promenerat till jobbet. 
Jag försöker tänka positivt och se fördelarna och den största är ju förstås att jag faktiskt har ett jobb!

Hemma är det förkylt så jag tror det blir en extra lugn helg. Det kanske blir tid för några fler sådder, kanske en film eller ett trädgårdsmagasin. 

Med dessa pärlor önskar jag en riktigt härlig helg!




9 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att fått sätta igång frösådderna. Nu alldeles snart väntar våren runt hörnet.

    Tack för pärlorna och ha en skön helg själv :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Mmm... älskar dessa pärlor!

    Trevlig lugn helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vackra pärlor! Mina är på väg att blomma över nu.
    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig helg själv, och krya på dig. /Marika

    SvaraRadera
  5. Trevlig helg och krya på dig!

    Nej, lång väg till jobbet är inget jag drömmer om, har tio minuters bilväg jag, men om alternativet vore att inte har något jobb alls skulle jag självklart välja längre resväg. Du får utnyttja tiden till att lyssna på något kul, lite som meditation.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!!!Ser du är igång också med sådderna , härlig och underbar terapi så här mitt i vintern :.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Pärlor gör sig fint överallt :) Längre väg mellan hemma och jobbet ger mer tid att planera eller läsa, om man inte sitter vid ratten vill säga... Hoppas förkylningen rinner av så du får en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Bra tänkt! Jag får också ibland peppa mig själv ibland.
    Älskar pärlor särskilt de som doftar.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att dagarna blir långa med extra bilväg, men så är det för många i dagen läge.
    Huvudsaken du har jobb och att du trivs.
    Din avkoppling blir då att fröså m.m.
    Dessa pärlor är helt underbara, tror att vi alla älskar dem.
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera