torsdag 17 december 2015

Snart nedräkning

Det blir sparsamt med bilder nu, men under veckan är jag inte hemma nånting när det är dagsljus.

Här kommer i alla fall en på den ena amaryllisen som blommar. De vita är nog de jag tycker allra, allra mest om!

Jewel
Nu är det snart dags att börja räkna ner inför skolstarten i februari.
Jag har inte riktigt fattat att jag bara ska jobba några veckor till innan det är dags! Det är mycket att göra på jobbet med saker som ska hinna bli klara innan jul så det är inte plats för så många fler tankar. Häromdagen fick jag lite information från skolan inför skolstarten och då kom jag ändå på mig själv under ett jobbmöte där vi pratade om det kommande året och jag flög iväg i tanken på skor med stålhätta. :) Det är ett krav från skolan så ge mig gärna tips på bra trädgårdsskor med stålhätta till en hyfsat billig peng!

Idag har Stig namnsdag, det singlar ner några få snöflingor och det är en vecka kvar till julafton!

2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt att se fram emot en sån skolstart! Den utbildningen avundas jag dig, hade gärna gått trädgårdsanläggning... odling också!

    Ha det så bar och hoppas du får tag på skor på rea!
    Kramar från Eva-Mari som också tycker bäst om vita amaryllisar:)

    SvaraRadera
  2. Så himla spännande med trädgårdsutbildning! Jag är riktigt avundsjuk på dig! Vore jag sisådär trettio år yngre så skulle jag också...
    Du frågade hur länge lövsäckarna behöver stå. Efter ett år är det fortfarande grovkompost. Efter två år halvmultnat, efter tre år - jord! Sen beror det förstås på vilken sorts löv det är. Lönn, björk och asp går fortare, eklöv tar tid på sig.
    Om man blandar löven med lika mycket sand i säcken från början och ser till att det finns lufthål i säcken så kan det gå på ett år!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera