söndag 7 maj 2017

Ny på jobbet

Nu har jag avverkat min första arbetsvecka som kyrkogårdsarbetare!
Jag kunde inte ha fått en bättre start på det nya jobbet än så här. Ett väldigt varmt mottagande från mina nya arbetskompisar och ett helt fantastiskt väder fick jag!

Vädret är ju nog så viktigt när man är utomhusarbetare, nu ska det tyvärr bli väldigt mycket sämre, men kanske slipper vi den tidigare utlovade snön.


Känslan efter det första dagarna är så himla bra och jag hoppas, hoppas att den håller i sig lääänge!!

Man kan ju se på bilderna att det fortfarande inte finns nån tillstymmelse till grönska, men bara den närmaste kylan lättar greppet om nätterna också så lär det gå fort.

Det här är utsikten från kyrkogården. Jag fotade med mobiltelefonen och i verkligheten är det en helt fantastisk vy!

Ha en trevlig söndagskväll!

11 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk arbetsplats! Lycka till med allt!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hittills är det en fantastiskt jobb!

      Radera
  2. Grattis till nytt jobb, känner dig inte men fastande för din blogg, fin tycker jag så jag hänger kvar lite om det är ok med dig. Vacker utsikt från ditt jobb !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Häng gärna här, men ha tålamod eftersom jag ibland (som nu) dröjer mellan inläggen. Välkommen hit!

      Radera
  3. Den vyn var tjusig - men det var för mycket snö på den! Lycka till på ditt nya jobb, måste kännas spännande!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är spännande, det är mycket som ingår i ett jobb på en kyrkogård, en del som jag inte alls hade koll på innan. :)

      Radera
  4. Vilken fantastisk vy. Lycka till och starkt att ta steget till nytt arbetsliv. Frihetskänslan verkar du har hittat.
    //Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu har det gått en månad och det känns bara bättre och bättre!

      Radera
  5. Grattis till din nya arbetsplats! Vilken vy sen, wow...
    Här har sommarvärmen slagit till, pustar ut i skuggan idag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Även vi har fått känna på värmen lite grann och då sa det poff! och gick från femtioelva nyanser av brunt till fräsch grönska på ett kick!

      Radera
  6. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera