fredag 7 september 2012

Rodnar

Världens sämsta växthussommar nånsin, det var den här sommaren det...

Jag hade nästan gett upp röda tomater, men det kostar ju inte på så mycket att låta de stå så länge det inte är kallgrader, och se nu börjar de så smått rodna!

 
 
 
Det är alltså våra första röda tomater den här sommaren som syns på bilden!
 
Tur att det inte var min första växthussommar för då hade jag antagligen gett upp, men nu är det bara att le och hoppas att solen ska skina ett tag till.
 
Nya tag nästa säsong!
 
Samtidigt som jag börjar få röda tomater lanserar Blossa sin årgångsglögg 2012... =)
 
Snart Dobidobidobidoo... :)

6 kommentarer:

  1. Ja, inte har det värt all möda i världen med växthusodling i sommar, men dess godare det lilla man får skörda :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. jag håller med! så himla trist. visst dröjer det innan vi får frost här men det är först nu som mina tomater börjat mogna och i morgon lördag, skall vi till stugan en sväng och då får jag se hur det går med tomaterna där.

    Årets glögg verkar smaka gott, och det är det bästa med mörka årstiden, glöggen... :) Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  3. Superdåligt tomatår. Och jag har inte ens växthus:(. Har lyckats få EN röd tomat hittills. Njut av de du får och nästa år då............
    //Katarina

    SvaraRadera
  4. Även här söderut har det varit lite klent med soltimmarna och värmen. Tomaterna är mogna sen ett bra tag men jag tycker att de är ovanligt små. Har samma sort som jag brukar ha, Gardener´s Delight.

    Nya tag nästa år!

    Glöggen har jag inte läst om ännu men nu ska jag göra det.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jag åt min första röda tomat häromdagen!! Jag har en massa gröna jag också, denna sommar har inte varit någon tomatsommar, alldeles för lite sol och värme. Så det är bara ta nya tag till nästa sommar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Ja man kan inte skryta med någon fantastisk tomatskörd i år, kan villigt erkänna att jag har hunnit med att få tre röda körsbärstomater och chilina bara dog ut efter blommningen. Bättre lycka till oss alla nästa år!!

    Lite lustigt då att det blev under samma dag som lanseringen av årests glögg..känns ju inte som en kontrast ;)

    Kram Kajsa

    SvaraRadera