tisdag 5 maj 2015

Växthusmys!

Nu har vi firat Valborg och välkomnat Sköna Maj! Vi blev bjuden på god mat och trevligt sällskap hos syrran med familj på Valborgsmässoafton.

När vi ätit middagen gick vi ut till deras växthus där det brann både i kamin och levande ljus. Hur mysigt som helst och inte ett dugg kallt trots att utetermometern visade på ganska låga gradantal.



Min syster och hennes man rev sitt gamla växthus förra året och byggde ett nytt, de anlade också en riktigt fin köksträdgård i anslutning till växthuset. De är så himla duktiga på att bygga och få till det snyggt. Hon är dessutom duktig på odling!



Nu väntar hon på att få hem en leverans med häckplantor som ska rama in köksträdgården och jag ser framför mig vad bra det blir! När det grönskar ska jag dit och fota lite, men man kan även följa hennes trädgårdsbestyr på Instagram, Greengardenlife. Där visar hon också sin fiffiga tomatodlingslåda med vattentank!


Må så gott i alla vårträdgårdar!

1 kommentar:

  1. Min svärdotter har också hittat på en fiffig låda med vattentank för plantuppdragning! Kanske liknade, ska kolla din syrras!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera