söndag 15 november 2015

Hyacinter

Tänk att det bara är ett par veckor kvar till första advent nu.

Just nu snöar det faktiskt ute och det är inte utan att det börjar finnas lite adventslängtan i mig. 


Jag köpte några hyacinter redan nu. För några dagar sedan sken novembersolen in i växthuset och det var härligt att stå där och pyssla med lökarna.


Jag gillar de vita bäst, men vill även ha doften så det blev blå och rosa också!

Det är mycket eländigt som händer i världen och mörka krafter i vårt eget land. Det kan verka banalt med hyacinter, men jag försöker njuta av det lilla i allt.
Må så gott!

7 kommentarer:

  1. Jag gillar oxå när jag får den rätta adventskänslan :) Den kommer mer och mer smygande och jag har börjat göra lite kransar och arrangemang i trädgården.
    Jag är tyvärr doftastmatiker så jag måste välja mina blommor med omsorg! Hyacinter har jag ute i växthuset och bara lågdoftande!

    Dina fina bilder hjälper verkligen till att ta fram feelingen :D

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Så fina mysiga bilder och vad härligt det låter med snö...här blommar lupinerna igen och det är "vår" i luften :)
    Men ett par hyacinter köpte jag häromdagen.... Skulle vilja ha vita med mkt doft :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hyacinter är allt en underbar blomma, så många du har att njuta av nu! Nog doftar de vita... lagom för mig. Nu har jag fått reda på att hyacintlöken är giftiga för katter! Men inte äter väl katter lökar heller? Extrakoll blir det nu framöver!

    Ha det fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Gillar när det drar ihop sig till hyacinttider även om jag inte tål doften av de vita ens,men som tur är tycker jag de är minst lika fina i hela knoppstadiet. Mysiga pysselbilder och fint med vaxat papper i glasen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Ja, njuta av det lilla får vi nog fortsätta med, trots allt det hemska som händer... det lilla blir nästan mer viktigt på nåt sätt, jag vet inte...
    Jag har väl ingen större jullängtan ännu, men jag förstår att lite snö skulle göra det! Här är ju hösten så varm och skön ännu, och det var ju nyss sommar...(?) ;) '
    Men snart så, blir jag också julsugen! och lussekatter bakade jag i söndags...;)

    kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vilka fina stämningsfulla pysselbilder. Lite snö för att väcka första advent och lite julkänsla vore inte så dumt. Hyacinter är så ljuvliga och jag älskar doften men med doftallergiker i familjen får jag nöja mig med att sniffa på dem i affärerna numera. Visst måste man nog glädjas åt det lilla även om det som händer omkring oss är ondska och mörker. Glädjen, kärleken och det goda behövs nog som en motkraft.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Jag älskar hyacinter så jag tycker inte det är banalt att visa sådana i under den här mörka tiden!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera