lördag 18 mars 2017

Heja Sverige!

Förra veckan var det sportlov även i den här delen av landet. Båda våra barn håller på med skidskytte och förra veckan drog vi i väg till Finland på en landskamp som sonen blivit uttagen till!



Väl där skadade sig tyvärr en av de svenska deltagarna och eftersom dottern var på plats fick hon hastigt hoppa in i det svenska laget också. Redan innan avfärd blev det lite omkastning på ledarsidan så jag fick hoppa in där. På bilden nedan i nästan neoniga svenskkläder. :)



Båda barnen och alla andra deltagare skötte dig hur bra som helst och jag tror att vi alla, både ungdomar och vuxna, fick med oss flera goda minnen och erfarenheter!

Jag hade med mig min koskälla och med hjälp av den hejade jag så bra jag kunde!

Nu är det helg igen, veckorna springer iväg så fort, och den här lördagen har jag hjälpt syrran (och mamma) med flyttstök. Min syster har ju köpt ett fint ställe som de flyttar till inom några veckor och där finns flera hus, bland annat ett som vår mamma ska bo i. Det huset har de redan tillgång till så jag målade och packaade upp några flyttlådor. Imorgon är det tävlingsdag igen, men jag har inte bestämt mig än om jag ska ta sovmorgon, stöka lite här hemma och ändå hinna med en stund i vårvintersolen eller om jag ska kliva upp tidigt och hänga med och heja. Jag vill det andra, men behöver det första. :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Spännande att få delta i tävlingar för Sverige! Jag gillar verkligen att titta på skidskytte på tv. Nu verkar vi ju dessutom vara på väg mot en ung, ny och spännande generation. Att de senaste svenska tävlingsdressarna är så mycket fulare än de förra får man väl ha överseende med antar jag.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur, det är ju inte i dressarna det sitter. :)

      Radera