tisdag 27 oktober 2009

Drömmen om magnolia

Det händer inte mycket här just nu, jag är fortfarande sjuk och båda barnen likaså. Det blir mest stillsmma aktiviteter - film, vila, läsa (för de som kan läsa själv, högläsning är inget för onda halsar) och dricka te med honung. Låter ganska behagligt, men näe, det här hade vi kunnat slippa ifrån.

Maken lånade med sig några tapetkataloger hem igår så jag bläddrade lite i dom.



Den här tapeten gillar jag så mycket!
Rummet vi ska måla om har altantaket utanför och det gör att det blir ganska mörkt där. Därför kommer det att bli en ljusare tapet, men den är i alla fall otroligt fin!
Vi ska inte tapetsera om nu, men den dagen det är dags så är det bra att ha ett hum om vad vi vill ha.

Det var roligt att läsa alla kommentarerna i förra inlägget om jul och julförberedelser.
Jag pyntar aldrig före första advent (någon gång under den helgen blir det), men planera/fixa julklappar, baka och göra julkort brukar jag försöka göra innan december. När vi väl är inne i december så brukar tiden, med glädje, gå åt till födelsedagskalas, luciafirande, julmarknad, julpyssel, glöggmys och sådant.

I år kommer jag dock att frångå rutinerna då november är ganska uppbokat redan. Det kommer säkert att bli en behaglig och mysig jul och advent ändå! Mindre stress, mera mys försöker att jag leva efter!

Ha en bra dag!

8 kommentarer:

  1. Ja, det där sista håller jag med om! Men många tidningar talar om för oss att vi ska vara är stressade till jul. Bara det kan ju stressa! Jag har itne varit stressad de senaste jularna, har ebstämt mig för det bara. Mera mys! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej, hoppas ni mår bättre snart. Jag försöker att köpa klappar allteftersom ideerna poppar upp. I år har jag några fixade.
    Karin

    SvaraRadera
  3. Usch stackars er.....hoppas ni är på bättringvägen!
    Kloka ord om mindre stress och mera mys i juletid, jag skall förska tänka på det framöver:)

    SvaraRadera
  4. JUST den där tapeten är kanonfin!!! När svärfar flyttade in i sin lägenhet så skulle det renoveras i köket. Det är ett litet kök med träskåp och kyl i plåt. Det blev en fondvägg med Magnoliatapet i vit botten, svarta grenar och rosa Magnolia - så j-a snyggt!!! Så om du väljer den - då gör du ett fint val :) Kram och hoppas ni blivit bättre :)

    SvaraRadera
  5. Hej du, vad trist att ni är sjuka. Då finns det få saker som piggar mer än att planera förbättringar och leta inspiration (när man börjar bli lite friskare förstås)

    Jag gillar också magnoliatapeten, superfin.

    Marit

    SvaraRadera
  6. Magnolia... ja du får kanske hålla tillgodo med den som tapet. krya på er! / kram åsa

    SvaraRadera
  7. Så trist att du är sjuk! Hoppas ni piggnar till snart. Jag brukar fuska med julpyntet i trädgården i november. Inte för att det blir så mycket, men det tar en del tid att klä julbocken med granris och så. Vid den här tiden på året brukar jag få upp ögonen för hur det ser ut inne - och det gör det tyvärr... Det finns många skavanker som man inte tänker på under sommaren när man bara har det gröna för ögonen. Tapeten var jättefin!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  8. Aj då...så ni är också förkylda...ja inte jag då men det är många runt mig som går o snorar och är risiga...min beskärda del kommer säkert...suck säger ja bara...
    Det är kul att göra om o vi är lite på G här inne också men mest tankemässigt för tillfället..Dotterns rum är inte klart ännu o det gnager på samvetet lite...ska ta ett röj på fredag när jag är ledig...
    Jag tjuvstartar inte heller julen o pyntet men däremot pysslar jag som sagt gärna tidigt...Pyntet kommer fram stegvis efter 1;a advent...
    Krya på dig/Er nu...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera