lördag 26 februari 2011

Knoppis

Idag har vi en kanonfin dag här. Jag jobbar tyvärr, men jag tog som vanlig sparken till jobbet och det kändes som vårvinter då solen faktiskt värmer!

Snön gnistrade vit av solen och det var ett jättebra sparkföre och alldeles underbart!

Jag har egentligen inget att blogga om, men jag kan ju visa upp knoppbrädan som min käre man täljde till förra veckan.

Vi har hängt upp den i hallen ovanför köksdörren och det kan ju tilläggas att barnen kommenterade den med att de skulle då inte nå upp och hänga jackorna där! :)


Just nu hänger ett gammalt strykjärn och ett tyghjärta där.

Imorgon ska jag så första fröerna är planen. Jag har också köpt några pelargonskott som vill bli planterade och det ihop med ett helt otroligt vinterväder, baklust OCH skid-VM blir något tajt med tiden, men så blir det ibland när det är mycket man vill göra.

Jag hoppas att solen skiner över dig också och att du får en fin helg!

7 kommentarer:

  1. Vilken duktig snickare din man är . Kanonfint ovanför dörren att hänga lite fina saker på.

    Hi hi ja, det var ju lite högt att hänga jackan på.:-))

    Ha en bra dag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja idag har man fullt upp. Vi ska alldeles strax ge oss iväg för en hundprommis allra längst söderut på Gotland (kallas Sudret)- om det är isfritt. Är det is på stigarna är det ju inte så kul, då får vi åka till nån badstrand istället.
    TREVLIG HELG och ta det lite lugnt och njut!
    Susie

    SvaraRadera
  3. Hihi... "tog sparken till jobbet", det låter verkligen pittoreskt :) I dag kunde jag tagit skridskorna till Trädgårdsföreningen, det kom fukt och så frös det på i natt, jisses vad halt det var ett par timmar! Men det anas vår i luften, men det lär dröja innan tjälen går ur jorden och det känns som om mina snödroppar kommer att blomma i maj :)
    Fin knoppbräda! Den gör sig fint över fönstret :) Händig man du har :)
    Ha en fortsatt skön helg, kram ♥

    SvaraRadera
  4. Härligt med en sparktur på vägen till jobbet :)
    Jag blir definitivt tvungen att använda bil för att hinna i tid ;)
    men hade gärna valt spark om avståndet tillät.

    Jam snart är det dags att få sådderna i jorden.
    Kanske blir det liten premiär i veckan då jag får min lediga dag.

    Ha en skön söndag! /Bea

    SvaraRadera
  5. Igår hade vi också sol men idag är det mulet, kulet, riktigt ruggväder. Intressant och lite uppiggande att få ta del av vad andra odlare sår i år.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Jättefin knoppis! Kul idé att använda utrymmet över dörren till något dekorativt.
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  7. Snyggt
    så länge ingen får strykjärnet i huvet. AJ
    Lotta

    SvaraRadera