måndag 25 november 2013

Trädgården ligger i vila just nu. Den har det tunnaste lakanet på sig, bara lite silvrig frost. Jag väntar på leverans av det mjuka duntäcket med de vackraste snöstjärnor på, men det är försenat.
Om mindre än en vecka tänder vi det första ljuset och firar första advent med glögg och pepparkakor. Härligt!
 
 
November känns mest bara mörk och mer i väntan på, men i år har vi fått många fina dagar.  Bilden nedan är förevigad med mobilen en vacker novembermorgon.
 
 
 
Jag bakade saffransbröd i helgen och i veckan ska jag ta fram stjärnor och stakar och se så att alla fungerar. Jag gissar att vi behöver ta ett eller två tag med dammtrasan i fönstren innan de kan ställas dit. Det behövs, men å andra sidan är det ju så mörkt den här årstiden. :)
 
Vad gör du i mörka november?
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Vackra ord skrivna om lakan - silvrigt frost - duntäcke - med silverstjärnor, kanske Norrlandsinland nya poet ! ?

    Jag gör nog detsamma som du.
    Tur att gråa november snart är slut, då vi nu tänder Adventsljusen så det blir ljusare på vår mörka jord.
    Till denna helg blir det besök till dottern med familj i Ängelholm, den ser vi framemot.
    Ha en skön vecka/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild! Ja tänk att nu äntligen blir det advent på riktigt, och man slipper smyga, ha ha. Jag ska börja dra fram ljusstakar och stjärnor på fredag, det brukar ta ett tag.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Så vacker bild!
    Ja, snart är det advent och då ska v ha lite glöggkalas.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken skön Novemberbild!! Jodå, nu väntar man på frosten ska lägga sig...den är sakta på väg även nere i Skåne.
    November fyller vi med massa av gott födelsedagsmiddag, kalas, glöggfest och massor av mys för hela slanten.

    kram kajsa

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt vacker bild! Jodå, inte bara dammtrasan behövdes när jag idag skulle ställa upp adventsljusstakarna i fönstren ute i verkstaden. Det var väl en hekto med döda flugor och annat otyg som låg där! Usch!! Inne såg det dock bättre ut så där räckte det att damma. Men sen så har vi också satt upp - fast inte tänt - utebelysningarna.
    Och det är samma drama varje år! Alltid är det något som krånglar TROTS att vi har LED-belysningar överallt. Alltså både inne och ute!!

    SvaraRadera