onsdag 8 april 2015

Svetslåga



När jag fyllde år i mars fick jag en önskad present, nämligen en svets!

I helgen var det dags att prova den för första gången. Det blev kanske inte supersnyggt resultat, men det var å andra sidan första gången jag svetsade också. Jag har en del plåt som rabattkanter och som träning tänkte jag mig att svetsa ihop dom. :)

Nåt så ovanligt som en bild på mig själv. 

När jag var och hämtade ut svetsen blev det ett inköp till.

Många är armeringsjärnen i min trädgård och vassa är en del också. Så jag slog till och köpte en rörböjartång, minsann! :) Den funkar nämligen utmärkt att böja vassa armeringsjärn också.

Även med veka kontorshänder.



Hm, vad blir nästa inköp månntro...?

Jo, det vet jag redan då jag lagt en beställning hos Klostra på lite smått och gott. Jag kan ju inte bli grovis på heltid, haha!


Tack för fina ord i kommentarerna i förra inlägget.

7 kommentarer:

  1. Vad roligt det ser ut skulle nog också vilja göra det. det värsta är att jag kan ju inte hinna med allting.
    Lycka till med din svets
    Ha en fin och bra mitt i veckan dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Men så kul! Tänk vad mycket du kan göra nu! Ska bli så roligt att se vad du åstadkommer... för du kommer väl att visa?

    Grattis i efterskott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men Gud vad kul, grattis i efterskott!!! Jag har önskat mig en svetskurs av mannen i huset men än har det inte blivit någon. Hoppas vi får se vad du hittar på med svetsen framöver!

    Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad underbart! Jag har i många år velat lära mig svetsa, för min gubbe har ju svets naturligtvis. Han är ju en "metallmänniska", däremot så gillar han inte att jobba i trä - tyvärr. Men så fort jag nämnt det har han bara sagt att "det fixar jag". Men så enkelt är det ju inte. Först måste man övertala honom om att det man vill ha är vettigt, sen måste man göra en ritning - och sen ska han ha tid. Och sån där fin rörböjartång har han inte, trots att vi har en hel verkstad. Han har inte haft behov av det, säger han!!
    Just nu är jag inne på att i sommar gå en kurs i att göra tufatråg, hoppas dock att det blir av!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att svetsa! Det är en dröm jag har..att lära mig svetsa men min rygg fixar nog inte att stå eller sitta så där så det får allt fortsätta vara en dröm! Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Wow vilken present ! Den hade jag aldrig kommit på ;) en jag blir alltid imponerad av händiga personer , män som kvinnor !! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Men du är inte dålig du, att svetsa hör inte till vanligheten, bravo ! Kan förstå att du vill testa något annat och inte bara sitta vis datorn, *fniss*
    En rörböjartång har jag aldrig önskat mig, hi hi . . . Vilken tur vi har olika intressen här i livet . . .
    Lycka till med dina verktyg . . .
    Kram/ Eva

    SvaraRadera