måndag 26 april 2010

Vårtecken

Ja, nu är det ny vecka igen och nya vårtecken!

Min kamera vill tyvärr inte vara med om närbilder just nu (handhavarfel kanske?) och det är ju nära jag vill krypa nu, nära inpå det som skjuter upp ur den kalla jorden, nära de karamelliga krokusarna, nära för att ana de röda pionknopparna nere i marken...


I helgen har jag hängt all tvätt ute och det är också ett vårtecken!



I fredags lagade vi lilla växthuset, där några rutor gått i vinter, så nu kunde jag äntligen flytta över sådderna  och värmefläkten dit. Det blir mindre att värma upp och mindre risk att de fryser om jag har dem där istället för i stora växthuset.

Ett vårtecken det med när det är trångt, rörigt, jordigt och
knappt så man kan röra sig där inne.



Vi har haft underbart väder i helgen (med väldigt kalla nätter). Jag har omskolat, vattnat, sått, petat, fixat, planerat och bara varit ute hela tiden!

Härligt!

Fler vårtecken hittar du här!

Tiden har inte räckt till för att blogga, men nu ska jag försöka läsa ikapp lite!

8 kommentarer:

  1. Våren har tydligen kommit en liten bit hos er.
    Hoppas att det varma vädret håller i sig.
    Ha en bra kväll.
    / Pella

    SvaraRadera
  2. Underbart är det att hänga ut tvätten! bara inte torkvindarna var så f-t fula *ler* Tror jag skall be maken snickra ihop något mer passande i år.

    Gott är det för oss och växterna att få flytta ut i växthuset :) Jag som har första säsong i år, är imponerad hur mycket bättre de växer där än på fönsterbrädan, fast nätterna är kalla och tempen i växthuset är på +4 när det är som kallast.

    Nästa år måste jag ha fler hyllor i växthuset, för då skall jag så ännu mer :)

    Ha en skön vecka ♥

    SvaraRadera
  3. Älskar nyhängd tvätt..
    Vad fint du har det bland alla fröer och vad mycket du har hunnit med.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Härligt att kunna hänga tvätten ute. Kul med så mycket fröer på gång och två växthus :) Inte illa:)Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket fint växthus. Ser mysigt och kreativt ut!Karin

    SvaraRadera
  6. Underbara vårtecken! Speciellt att torka tvätt utomhus... Tyvärr har vi ingen bra lösning för det utan brukar slänga upp den fula linan lite tvärs över trädgården hursom helst. Inte så snygt, men gör jobbet!

    Härligt att ha dragit igång växthuset. Det är ngt jag önskar mig starkt - ett växthus. MEn jag är för snål helt enkelt... MEn en dag SKA jag ha ett växthus!!!

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Det var inte lite sådder du hade på G där i växthuset. Hoppas de mår gott nu när de får komma ut i vårluften.

    SvaraRadera
  8. Ja, hänga ut tvätt är en favorit när det blir vår. Så snyggt dessutom, att matcha tvätten mot den klarblå himlen. :D

    SvaraRadera