torsdag 30 juni 2011

Lila

Solen bara skiner och skiner och jag njuter av sommaren och gör inte många knop...

Fotade i växthuset för några dagar sedan (medan det fortfarande var kallt och ruggigt) och här kommer en böna som jag köpt en planta av. Baljorna är snygga och blommorna likaså. Jag hoppas de är goda också!


Jag fick några finfina chiliplantor av supersnälla Billan i våras. Den här blommar med lila blommor, men jag kommer inte ihåg just nu vad den heter.




Jag har frukt på en del av chiliplantorna liksom på gurka och physalis. Solen och värmen kickar nog igång det andra också!


Njut av sommaren med jordgubbar, bad, grillat, blomster och allt annat som hör sommaren till!

4 kommentarer:

  1. Snygga baljor!

    Här har vi haft riktigt sommarväder i flera dagar nu men ikväll kom det in moln. Känns helt ok om det blir någon mellandag nu tycker jag faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Din böna ser ut som en Blauhilde. Det hade jag förra sommaren och den växte över alla breddar. Den smakar bra men tappar tyvärr sin fina färg när man kokar den.
    Chiliblomman är jättefin. Spelar inte så stor roll vad det blir för "frukt" när blomman är sådär fin.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snygg färg på baljorna, hoppas de smakar lika gott som de ser ut att göra. Chiliblommora är ju så söta.//Helen

    SvaraRadera