söndag 11 september 2011

Vi drar till fjällen..

Den här helgen har jag spenderat i fjällvärlden, höstfina fjällvärlden. 

Jag var chaufför och köksa åt min son och hans klubbkompisar när de hade träningsläger.

Det var ingen avancerad kokkonst jag ägnade mig åt, det var färdiga köttbullar, korv, spagetti och påspyttipanna som gällde, men det var ingen lätt match att få till det heller när jag endast hade ett yttepyttigt stugkök att använda. Kastrullerna gick inte ens ner i diskhon.



Det var inte bara slit, när ungdomarna hade träning hann jag med en tur upp på fjället också och det var jättehärligt väder!

Tvärtemot vad låten rubriken har samma namn som så var det inte "...fest hela kvällen". Det räckte med frisk härlig fjälluft för att vi skulle somna när huvudet väl hamnade på kudden. 






Vi har beställt en ny soffa, men det den har en leveranstid på flera veckor. Synd för mig som vill slöa framför teven ikväll att jag sålde den andra på blocket för en vecka sedan. :)


Ha en skön söndagkväll!


2 kommentarer:

  1. Läste lite slarvigt att du tog en tupplur på fjället, ha ha. Men vilken tur de hade som fick dig med som stod för markservicen då! Och så fick du lite äventyr också förstås :)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hm, trist med lång leveranstid på soffan. Leta reda på madrasser och kuddar kanske?

    Det ser fint ut på fjället. Har aldrig varit där. Däremot har jag flera gånger varit på träningsläger av olika slag och hjälpt till med maten.

    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera