torsdag 17 juli 2014

För mycket tid i hängmattan

Hej alla trädgårdsvänner i sommartiden!

Jag har lyckats med en bloggpaus som heter duga just under den här tiden när trädgården är som allra, allra bäst och tiden brukar finnas till för att dokumentera.



Jag blev ju lite klen där innan midsommar och tyvärr blev det bara sämre. Vi for ändå till Gotland på en efterlängtad familjeresa i hopp om att det snart skulle vara över. Väl där började vi med jourtandläkare, jourläkare och flera samtal till sjukvårdsrådgivningen. En riktigt skitvecka hade vi. 
Hemma igen blev det besök på den "egna" vårdcentralen. Jag är mycket bättre nu, men knaprar medicin, värktabletter och är sjukskriven veckan ut.



Jag har ingen allvarlig sjukdom, vad jag vet, men man påverkas väldigt mycket ändå av smärta och trots att jag försökt leva på som vanligt med bad i sjön, grillning, häng med kära och så vidare så har det varit jobbigt och jag har inte kunnat njuta av trädgården och sommaren. 



Igår tog jag mig i kragen och breddade gången i köksträdgården (som varit helt vilande) och fotade lite. Rosorna blommar och jag gläds åt att kunna ta in väldoften inomhus också!


Häromnatten när jag inte kunde sova tittade jag på ett danskt trädgårdsprogram och fast ögona gick i kors så blev jag väldigt trädgårdsinspirerad och det är ett friskhetstecken om nåt!!

Det här blev mycket mer privat än vad jag brukar blogga, men jag behövde skriva av mig lite så familjen slipper höra mig klaga hela tiden... :)

Ett råd om du är hängig och inte får någon diagnos från läkaren - googla inte dina symptom. Usch man får upp alla tänkbara livsfarliga sjukdomar och så mår man dåligt över det också. 



Ovan några av mina personliga favoriter i trädgården just nu!



8 kommentarer:

  1. Toppenfina bilder du bjuder på! Trist att du har ont, hoppas det snart blir bättre. Ibland hjälper det att gnälla lite och ibland orkar man leka en stund i sin trädgård :)

    SvaraRadera
  2. Bilderna är riktigt fina av underbara blommor, mina favoriter. Hoppas du kryar på dig. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Underbara sommarbilder - och det är väl för väl att det inte är något allvarligt! Det var ju jättetråkigt att din Gotlandsvecka blev misslyckad, men du får väl komma hit igen!
    Jag har dock gjort precis tvärt om mot ditt råd, alltså googlat på mina symptom - men dom var så typiska att det var egentligen löjligt. Men har man aldrig i hela sitt liv haft en urinvägsinfektion/blåskatarr så är man inte 100%. Men det är förmodligen det jag har nu, ska kolla i morgon med en sån där urinsticka. Jag har kanske varit i poolen lite väl mycket sista tiden, så jag har tagit ett par dagar "off". Men nu är det redan lite bättre, så nu kanske man kan bada igen framåt helgen.....
    KRAM och VÄLKOMMEN TILLBAKA!
    Susie

    SvaraRadera
  4. Det lät inge vidare! Trist att du var sjuk under er gotlandsvecka, säger som Susie, du får komma hit igen! Och tråkigt att du inte riktigt orkat med din trädgård. Hoppas det inte är något allvarligt, och att de hittar vad som felas dig så att du kan botas!

    Krya på dig!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hoppas det du har drabbats av snart går över/försvinner. Googla symtom ja, det kan man ju fundera över. Bra på många sätt men visst är det lätt så att man "har" alla möjliga sorters hemska sjukdomar. Så var det även när jag läste till undersköterska. Jag hade alla sjukdomar vi läste om! Det är många många år sedan nu och jag lever fortfarande ;).

    Krya på dig och hoppas du kan njuta av trädgård och sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får klarhet i vad som inte står rätt till. Tur att du har en underbar trädgård att njuta av. Det kan vara rena rama medicinen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ja, det där med att googla mina symptom har jag gjort alltför många gånger. Jag tror jag har de flesta sjukdomar faktiskt ;) Allvarligt, hoppas verkligen att du känner att det har vänt nu och att du snart är på topp igen. Så himla tråkigt när man inte mår bra! Och det där med att inte blogga när det finns som mest att fota, jamen så är det ju varje år tycker jag. På vintern när man vill sitta mer och pyssla med sånt, då är det inte lika mycket att visa minsann.

    Krya på dig nu, kram
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka efter din bloggpaus ! Dina blommor och bilder är underbara, vilken fantastisk trädgård du verkar ha !
    Kram Anna

    SvaraRadera