onsdag 13 augusti 2014

Nu igen?

Japp, då är man i farten igen. Kunde inte hålla mig...
 
Jag gör ytterligare en rabatt modell större. :)
 
Började med att utöka en befintlig skuggrabatt (som jag även gjorde större förra året) med några perenner som skulle flyttas, men en hel del är kvar som behöver få ny plats och en del som står i hinkar och krukor och som fört en ganska hopplös tillvaro i hettan.
 
Jag hade inte tänkt vänta så här länge, men först var det för varmt och sen var det jordleverantören strulade, men nu har jag jorden hemma och har påbörjat årets stora flyttkarusell. Jag hoppas på en fin höst så att växterna hinner etablera sig innan vintern och kylan kommer.
 
Det är ännu en svårklippt gräsmatteslänt som offras. Det är ganska svårarbetat att anlägga en plantering också, särskilt att vattna den utan att all jord rasar ner. Blir ju bra bara växterna rotat sig, men jag kämpar på. :)
 
När jag väntade på jorden som inte kom så fördrev jag tiden med att "betonga". Första gången för i år. Det har blivit lite av varje med blandade resultat. Jag har fortfarande betong kvar så jag ska försöka vara lite mera kreativ när den nya rabatten är klar.
 
 
 
Ja som ni märker, eftersom jag bloggat och bloggar, så överlevde jag det hisnande äventyret i söndags. Vi var till Åre och körde zipline. Superläskigt och superkul!
 
TACK för alla fina kommentarer jag får, nu senast när jag visade upp vårt lilla spa!

9 kommentarer:

  1. Ojojoj vad du är produktiv. det händer massor hos dig och fint blir det. Skönt att värmen har gett sig lite, hoppas den kommer tillbaka för det är skönt att få lite extra sommarkänning så här på sluttampen.
    Ha ett fint slut på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det är underbart att utvidga en rabatt eller göra en ny. Det är något magiskt tycker jag med nyvänd jord och yta att plantera nya växter på. Att skapa!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland kan man bara inte hålla sig. Det bara måste bli fler eller större rabatter! Men det där med zipline det had ejag aldrig i hela livet gjort..... *fniss'
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Ja det är minsann svårt att hålla sig, när man väl har börjat att fundera på att göra en ny eller utöka en rabatt...tänk att det kan vara så roligt!

    Vilket mysigt spa ni har gjort, förstår att det varit skönt att krypa ner där nu i sommarvärmen!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilket snyggt betongarbete, är det en dörrmatta du gjutit av? snyggt iallfall !

    SvaraRadera
  6. Härligt med betong, jag har inte gjort något i år ( eller jo, bänskskivorna till nya köket förstås), men inget annat.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Zipline galet värre . . . . att du bara vågade, bravo ! Jag är ju inte höjdrädd, men ändå . . . .

    Ja så kul att greja i rabatterna och även göra betong saker, jag har gjort några typ det vanliga med rabarberblad, men länge sedan, har liksom inte haft tid. Men kanske till nästa år, pensionärer har mkt att göra, det stämmer.
    Det är en bra tid att 'betonga' på nu när det inte är så varmt, betong ska ju torka sakta som du vet.

    Trevlig helg/ Eva
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  8. Snyggt mönster på betongplattan. Funderar lite på sirliga tallrikar och rostbehandla dom sen.
    Ha en fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Å, det var länge sedan jag gjorde något i betong! Det är ju så kul! Så fint det var med mönstret i det du gjutit. Jag gissar att det är från en dörrmatta? Väldigt snyggt i alla fall!

    Kram // AH

    SvaraRadera