torsdag 28 augusti 2014

Trädgårdsbloggar


De stackars rudbeckiorna har flyttats från smidesgungan till nya stenmuren i fjol. För några veckor sedan såg jag att den var helt förbisprungen och överväxt av konkurrenterna och flyttade den, igen, till ett tommare ställe i nya stenmursrabatten. Det var under den hetaste sommartiden så det var en chansning att försöka hålla den vid liv.




Den överlevde och har platsen mellan en ros och lammöronen i framkant.

Jag vill så gärna ha en röd, men än är det bara den vita som klarat vintrarna.



Min länklista har nu uppdaterats. Några fina trädgårdsbloggar saknas fortfarande, men det är flera bloggar tillagda som är väl värda ett besök!


Länklistan hittar du till vänster.

Ibland bara frossar jag i massor av trädgårdsbloggar för all inspiration och råd jag kan få. Ibland hinner jag inte alls med någon, men det finns alltid vissa som jag ständigt återkommer till.

Vilken är din favorit bland trädgårdsbloggarna?


4 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder på dina vita rudbeckior! De är helt underbara tycker jag. Har haft rosa förr, och även vita som bara försvinner. Har skaffat ett nytt gäng vita i år, hoppas på att få behålla dem den här gången. Jag har ett gäng trädgårdsbloggar jag alltid kollar igenom. De finns också på min blogg, de som har bloglovin´ följer jag där. Sen har jag några "bubblare" som jag nyss hittat till som jag har bland favoriter på datorn. Om jag börjar följa dem mer regelbundet flyttar jag dem till min blogglista eller bloglovin´ så jag inte missar något inlägg.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Favorit kan jag nog inte säga bara en. Jag gillar bloggarna jag följer och jag gillar dem av olika orsaker. Vissa för att jag får inspiration, vissa för att bloggaren och jag träffats och jag känner en relation och vissa för att upplägg och språk är trevligt.

    Önskar dig en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det finns många fina trädgårdsbloggar, Marinas här ovan är en ;) Jag gillar när det blir lite personligt, och både vackra närbilder blandat med helhetsbilder och projektprat ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Fin Rudbeckia! Denne vinteren var mild, så alle mine overlevde heldigvis. Det finnes så mange fine hageblogger, både svenske og norske. Hvis du er nysgjerrig på norske hageblogger, så finner du dem på www.hageblogger.blogspot.no

    SvaraRadera