onsdag 9 december 2015

Julkransen

Häromkvällen var jag tillsammans med ett gäng arbetskamrater på en blomsterbutik och pysslade. Vissa gjorde julgrupper och vissa, som jag, gjorde kransar.

Jag gör nån krans varje år, men har lite svårt att få till det riktigt snyggt. Jag blev väl inget bättre av gårdagen direkt, men det var roligt att ha tillgång till olika typer av material och pynt! Jag inser också att tråden som jag använt är alldeles för tunn om man ska ha nåt annat än mossa. Spoltråd ska inköpas till nästa kranssäsong. :)



Min krans blev en blandkrans, en slags enris (som inte sticks), buxbom och ädelgran. Min erfarenhet av buxbom är att jag sett den på bild, på bloggar och i tidningar, men jag har aldrig sett den i verkligheten. Hade fått för mig att den skulle lukta fruktansvärt, men det kändes inget alls. Nu ska jag ändå ha kransen utomhus så det skulle ändå inte göra nåt. :)

En annan typ av krans fanns i butiken.


Grönt har aldrig varit min färg när det gäller inredning och kläder, men dessa stooora kulor som fanns i butiken blev jag omåttligt förtjust i! Det fanns matta och blanka.
Bilden nedan gör de inte rättvisa.



Om jag köpte några? Nej.
Om jag ångrar mig? Ja.

Tillbaka till kransen - nu hänger den på dörren.


Lite ojämn och spretig,  som som livet självt är ibland. :)


Allt gott!


7 kommentarer:

  1. Den blev jättefin, din krans. Spretet gör absolut ingenting, tycker jag. Visst är det häftigt att få binda krans i en riktigt blomsterbutik?! Det gjorde jag också för några veckor sedan. Så inspirerande!

    De gröna kulorna var verkligen snygga.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Finaste kransen hittills i bloggvärlden!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar krans! Den hade du verkligen lyckats med!! Och vilka tjusiga bollar - och du köpte inte någon. Men snälla rara.....
    Visst är det spännande med avverkningen, det känns som vi flyttat. Och det är kul när man slipper kånka och bära på något. Och det blev otroligt ljust.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Nämen vilken himla snygg krans, Ich så snyggt till röd dörr.

    Ha en härlig dag.

    Kram /Anne-christine

    SvaraRadera
  5. En så personlig krans du gjort, jättefin med fåglarna!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Jamen jag såg den ju på insta, jättefin verkligen! Jag har inte ens gjort någon krans i år, tråkigt inser jag nu. Och buxbom brukar ju lukta kattkiss tycker jag, vilken tur att den inte gjorde det då!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera