tisdag 22 december 2015

Istid Ljustid Jultid


Idag är det vintersolståndet. Nu är det alltså dags att gå mot ljusare tider igen!

Men innan vi ens märker av det är det dags att fira jul.  
Som jag skrev tidigare så har det inte varit så mycket tid över för julfix för oss och än mindre blev det när maken ramlade och slog av nyckelbenet i lördags. Det gör väldigt ont som det verkar, men jag och barnen ska väl kunna rodda ihop lite julmat och godis imorgon. Granen ska vi väl också få in och göra fin och så blir det en lugn och stilla jul i alla fall!



Fotot är från förra julen som vi fick lov att skotta in, det kom massor av snö på julafton och även dagen innan. I år har vi bara grönt och massor av is. Trist med en grön jul, men det går ändå. Denna halka däremot... Det är svårt att ens ta sig ut och promenera. 

Vi får mysa ner oss i soffan och umgås inomhus istället!

Med önskan om en fröjdefull jul!

11 kommentarer:

  1. Ajajaja det låter tråkigt hoppas han mår bättre ju längre dagarna går.Hälsa krya på sig till honom. Jag trodde ni hade snö, här regnar det just nu, 7 grader varmt och sol idag.
    Önskar dig en fin Jul
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det blir jul oavsett vad man gör eller inte gör.
    Otur med nyckelbenet för det gör så himla ont.
    Önskar er en fin jul.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Önskar er en lugn, go och mysig Jul. Vad hemskt för din man för vad jag har förstått så gör det nästan outhärdligt ont att bryta nyckelbenet. Allt gott till er denna Jul!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Oj jag trodde ni fått massor av snö, jaha från året innan . . . kan tänka mig den snön för alla barns skull.
    Här är det också grönt, men jag känner att kylan kommer efter nyår . . .
    GOD JUL önskar jag dig/ Eva

    SvaraRadera
  5. Önskar god bättring till din man, det går snabbt att falla men det tar tid att bli bra.
    Nu får han bli lite omhändertagen av rara frun.
    Eva

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en skön Jul.
    Hoppas maken kryar på sig.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig en helt underbar och strålande jul!!

    SvaraRadera
  8. Så vacker bild, men kanske skönt att få lite vila från snöskottandet i år. Maken får krya på sig.
    God fortsättning
    Anette

    SvaraRadera
  9. God fortsättning!
    Vilken fin bild du har!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Hajade till när jag såg ditt julkort, men... nåja, man får som sagt glädjas åt att det blir ljusare vartefter!
    God fortsättning!
    Laila

    SvaraRadera
  11. God fortsättning! Så eländigt att trilla och slå av nyckelbenet. Hoppas att maken repar sig snart och att ni får snö och vinter. Det enda man riskerar att halka på här, är den geggiga marken efter allt regnande.

    Kram, Karin

    SvaraRadera