tisdag 19 juli 2011

Blommar krolliljorna fortfarande?

Här kommer en liten hälsning från mig.

Jag befinner mig fortfarande i storstan, men nu är det bara några dagar kvar innan jag åker hem igen och då är det semesterliv som gäller!

Det jag gör här nere är att jag är uthyrd tillfälligt av min arbetsgivare och jag jobbar direkt hos vår kund. Det är spännande och det var något jag själv hade föreslagit. Nu var ju min förhoppning att det inte skulle vara mitt i finaste sommartiden, men Stockholm är en också en fin sommarstad.

När jag for ner hade krolliljorna precis börjat blomma!



I helgen som var kom familjen ner hit och hälsade på mig, det blev som en extra semestertripp och vi hade fullspäckat schema och besökte Gröna Lund, Tom Tits Experiment (ett riktigt höjdarställe i Södertälje som jag varmt rekommenderar) och Rosendals Trädgårdscafé.

Det var jobbigt när de åkte hem igen, men snart får vi ses igen.

Jag hann med att fråga maken vad som hänt i trädgården eftersom han lovat rapportera lite eftersom. "Det har inte hänt något särskilt..."
Nej kanske inte i hans ögon? :) Han såg min tvivlande blick så idag mailade han över ett gäng med bilder. ;)


En sjuåring som plockar vinbär (och hon älskar att gå omkring i trädgården och äta bär, sallad, "persilika" och annat) och timjanmattan som måste dofta underbart när man går på den!

...och så klart vattenslangen som nästan alltid ligger utdragen.

Jag fick en del blommande bilder och så från växthuset - härligt!

Jag hoppas ni ni har en bra sommar!

6 kommentarer:

  1. Förstår att det känn lite konstigt att vistas i storstaden just precis i den tiden då det händer i egen trädgård något för varje dag.
    En snäll make som håller dig underrättad med bilddokumentation.
    Fin Krollilja och den har snart blommat över hos mig.
    Ha en fortsatt fin tid i storstaden! /Bea

    SvaraRadera
  2. Mina krolliljor blommar ännu. Men fort går det när det är varmt. Hoppas du ännu hinner se dina när du sen åker hem igen! /Mimi

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken snäll man som mailar dig bilder på trädgården, vissa blommor blommar över snabt och det är ju inget trevligt att missa.//Helen

    SvaraRadera
  4. Åh, jag förstår att du längtar hem...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Stockholm är en vacker stad och det kanske på sommaren som den mest trivsam...men det är klart att det är konstigt att vara i från nära o kära på det viset...Snart har du semester!
    Skulle jag fråga maken här detsamma om jag vore bortrest så hade jag fått samma svar...han ser inte med mina ögon...Kanske är det tur det...
    Ha det nu gott o snart väntar ledighet!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  6. Oj, det vet jag minsann inte om jag hade vågat ge mig på, att vara hemifrån i två veckor sådär. Modigt!

    Krolliljor är underbart vackra så jag hoppas du hinner se dem igen.

    Kram!

    SvaraRadera