torsdag 7 juli 2011

Extra allt

Jag brukar gilla det enkla, men när det gäller min absoluta favoritblomma så är det pionen!


Mycket kan man säga om den, väldoftande så man nästan blir yr, stora maffiga blommor, särskilt de dubbla  som påminner härliga gräddbakelser, men inte att den är enkel.

Just nu blommar flera av mina pioner, bland annat den på bilden och även den i blogghuvudet, men flera är fortfarande i knopp så jag har mer att se fram emot!

Luften dallrar av skön sommarvärme och piondoft - underbara piontid!


9 kommentarer:

  1. Håller med om allt! VIlken tur att du inte missade blomningen pga resan. Vad heter den i bloggheadern? Den ser ju bara för ljuvlig ut!

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma....piontiden är en fantastisk tid!

    SvaraRadera
  3. Löööv pioner. De är så otroligt vackra. Önskar att de skulle stå hela sommaren! Kul att du kikade in på min blogg och lämnade en liten kommentar!

    http://smaskelismaskens.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Pionernas tid är över här men det doftar ljuvligt ändå bla. av kaprifol och rosor.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Underbara, ljuvliga, vackra Pioner!
    Man får passa på att njuta medan blommningen varar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Alltid roligt att hitta till nya trevliga bloggar och idag hittade jag till din :-)
    Lägger dig i min blogglista så jag hittar hit igen!
    Gillar verkligen dina odlingsbäddar av lecablock, blir sugen på att göra något sånt i vår trädgård...
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  7. Kan inte se mig mätt på pionerna... har några eftersläntare kvar! Vill ha fler vita, ja helst ett helt hav.

    Tack för infon om odlingslådorna:)

    Kram och ha det skönt i sommaren.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Instämmer! Om jag bara får välja en blomsort så är det pion. Den du visar är så maffig! Det är bara att njuta så länge det varar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Har ju inga "vanliga" doftpioner, men tänkte skaffa för att sätta på Pennys grav. Växer dom bra ihop med rosor som jag också tänkte ha några av för att få lång blomning!?

    SvaraRadera