onsdag 23 september 2009

Flammor

Än är inte världen som eldslågor till färgen, men mindre gnistor bjuder naturen på i alla fall. Tyvärr har blåsten idag tagit med sig en massa gula löv på färden, men grannens lönn står stolt med röd topp.

I köksträdgården skördar vi fortfarande sallad och en del örter, men det är ringblommor och krasse som står för fägringen nu!




Deras gula och orange färger förstärker verkligen lövträd och buskar runt om i deras höstskrud.

Att var årstid har sin tjusning skriver jag under på!
Till helgen kommer antagligen sommarblommorna i krukor att få flytta till komposten, men ljung tillsammans med tallris är otroligt fint med lite silvrig frost på.
Men.
Jag har fortfarande några perenner som inte blommat än och de har förtur före frosten - eller hur?

7 kommentarer:

  1. Grönt, gult och orange, höstens fantastiska färger!
    Tack för tipset föresten, jag hade helt missat Mannen under trappan... Nu har jag kollat på de två första avsnitten på SVT Play. Verkligen spännande, va bra han är Jonas Karlsson:)

    SvaraRadera
  2. Härligt... FÄRGGRANNT ska det va! WOW!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk färg, nästan självlysande!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk klar orange färg! Hur härlig som helst!

    Måste oxå säga att du har ett alldeles underbart växthus! ^_^

    SvaraRadera
  5. Ringblommorna är fina nu!
    Karin

    SvaraRadera
  6. Den ser ju nästan självlysande ut!

    SvaraRadera
  7. Perennerna har absolut företräde före frosten. Men när jag var ute en sväng i skymningen bet kvällsluften i både kinder och fingrar, så frostspöket är nog inte så långt borta. Hoppas dina perenner hinner slå ut först! Mina silverax är som vackrast nu och doftar ljuvligt.
    Må så gott!
    Ester

    SvaraRadera