torsdag 21 juli 2016

I hängmattan


Den mest hängivna studenten är jag kanske inte just nu under högsommaren, men jag har ju alla dessa latinska namn och igenkänningstecken att bråka med, ahh... Vi ska också lämna in en rabattuppgift som jag inte är klar med. Jag har ett tema och den är nästintill klar, men så har jag fastnat på sluttampen plus att när jag var på skolan senast så kollade jag in området som vi mätt in och som den skulle kunna anläggas på och då tycker jag inte att skissen stämmer riktigt in med verkligheten. 

För att varva skolböckerna med nåt inte fullt lika tvångsladdat :) så har jag lånat en hoper böcker på biblioteket i en salig blandning. 



En del är utlästa och en del ligger på vänt. Gödselboken har jag bara bläddrat i, men den verkar riktigt lovande! Henning Mankells är som vanligt väldigt välskriven, men jag tyckte hans Italienska skor var mycket bättre. 
Några som inte är med i högen är den omtalade Min fantastiska väninna och Tre minuter. Den första boken av de två hade jag väldigt svårt att komma in i, men den blev bra till sist och jag även om jag inte kommer att kasta mig över de nästkommande böckerna kommer jag säkerligen att läsa dom. Kastade mig över Roslund & Hellströms bok gjorde jag däremot. Jag är helt såld på deras böcker och de känns som en egen klass i svenska deckargenren. 

Höll på glömma Karin Eliassons bok för den som är intresserad av frukt och bär i trädgården!

Vad läser du i sommar? Tips? 

Det har varit bra väder mest hela sommaren, men nu har den riktiga värmen kommit känns det som. Igår tog vi med oss middagen och åt den på bryggan. Sjön låg alldeles spegelblank och det blev en sådan kväll som jag vill lagra och minnas. Idag har jag redan hunnit plugga och  springa en löprunda så nu blir det frukost på altanen strax. 


Må så gott i sommaren!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig hög! Jag, bokslukaren, har läst flera och Arne Dahls Utmarker är fantastiskt bra! Väntar på fortsättningen... med rysningar på armarna!

    Ha en fin tid med både inlämningsuppgifter och bokläsarnjutning!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilket slut det var på Utmarker... Gillar inte såna cliffhangers. Må så gott!

      Radera
  2. Ja det var en salig blandning! Själv läser jag allt jag får tag i - helst thrillers - utom biografier som jag har lite svårt för. Men dom läser min gubbe!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Susie här ovan hann före med uttrycket jag tänkte använda! Mycket läsning blir det inte nu under sommaren eftersom jag oftast stupar i säng och somnar efter typ en halv sida. Läser mycket populärvetenskap, Charmen med tarmen en favorit just nu!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera