tisdag 26 juli 2016

Sommar på burk

Min syrra blev inspirerad av dotterns björkskrubb så hon pysslade ihop några burkar hon med. När hon ändå var igång gjorde hon en rosenskrubb också. Då blev jag i min tur inspirerad av det så jag kunde inte låta bli jag heller. Det går bara runt runt med den här inspirationen minsann. :)

Som jag beklagat mig tidigare så är det inte mycket till rosblomning i år, men Therese Bugnet levererar så hon fick bidra med några blommor. Hon står ju passande nog vid badkaren i vår trädgårdsspa.



Rosenskrubb

1 näve rosenblad
1 dl strösocker
1½ dl kokosolja
1 liten nypa vaniljpulver

Mixa allt utom oljan grovt. Blanda med oljan.

Den här skrubben vill man nästan äta upp. :) Den är rivigare än björkskrubben, men björkskrubben är å andra sidan fräschare. :)

Idag blir det en laddning till, med Louise Bugnet och William Baffin den här gången. :)

Jag älskar vädret som varit nu senaste tiden! När det är varmt och badvänligt och man kan sitta ute och mysa på altanen eller bryggan hela kvällen utan att ta på sig varma tröjan. Jag älskar att bada i sjön, men är lite kinkig med temperaturen. Nu har den varit perfekt!





3 kommentarer:

  1. Vilken härlig skrubb, måste lägga på minnet. Just nu blommar nästan ingen ros, men de kommer ju igen hoppas jag.

    Har just läst ut Kanske i morgon av Felicia Welander, och innan dess Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Bägge rekommenderas!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gu´ vad skönt vi har det! Trots en del missar så trivs vi otroligt bra!!
    Det enda jag saknar är badningen!!! Speciellt nu när det är så otroligt varmt.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Så vacker skrubb, men björkvarianter låter som sagt fräschare. Nu blir jag också sugen på att göra...
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera