tisdag 10 juni 2014

Om himlen finns är jag förlorad

Det sägs många gånger att man antingen älskar eller hatar Håkan Hellström.
För mig har det aldrig varit så. Jag har lyssnat på honom då och då och har ett par skivor (från den tiden när man fortfarande köpte skivor:). Han har bra låtar, men har inte varit nån jätteidol så där.

I julklapp fick jag biljetter till hans konsert som gick av stapeln på Ullevi i lördags.
Vilken kille! Det var så himla bra!!

Jag hade först skrivit ett lååångt inlägg om konserten, men jag raderade det och upprepar istället - det var så bra!!!

  Det fanns liksom inte en chans att värja sig mot känslan av att vara med om nåt riktigt speciellt och häftigt.

Bild metro.se

Jag har alltid varit intresserad av texter, men just Hellströms texter har inte fångat mig när jag hört låtarna, men nu när jag hört låtarna live så gör de mig nyfiken.

När han hållit igång i över två timmar kom även en annan favorit upp på scen, Veronica Maggio, jag hade hoppats på det innan. Hon verkade väldigt tagen av stunden och all denna publik. :)



Detta var ett stort snedsprång från trädgård, men tro inte att jag åkte till Göteborg och skippade trädgårdsintresset helt - mer om det en annan dag.

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Säg det, säg det, säg det igen




3 kommentarer:

  1. Hej!, Vilket häftigt sammanträffande... här sitter jag och surfar på lite trädgårdsbloggar och så hittar jag din och inlägg om Håkan, ja jag säger bara Håkan för det finns väl bara en ;) Återupplevde kvällen i från i lördags då jag läste ditt inlägg, Jag var också där! jag tror inte den kvällen lämnade någon som var där oberörd. Den var ju helt magisk !
    Kram från Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en riktigt härlig konsert

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Håkan ingen jättefavorit, men det verkar ha varit en stor upplevelse.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera