måndag 24 augusti 2015

Nyskördat

Underbara sensommar som stannar kvar ett tag till!

I helgen var min son och systerson till huvudstaden för att gå på ett spelevenemang. Jag tog med mig min mamma och följde med dom. När vi bokade trodde jag inte att det skulle vara sommarens varmaste helg, men det var det, i alla fall en av dom.

När vi kom ner på lördagen stack grabbarna iväg på sitt och mamma och jag stannade i city innan vi tog tunnelbanan till hotellet fram på kvällningen. 

Söndagen spenderades ute på Djurgårn. Vi gick ut dit och vidare till Rosendals Trädgård. Jag har gillat det stället länge, men det blir ju inte så många gånger jag har möjlighet att åka dit. Just nu prickade vi ju dessutom in finvädret så vi var inte direkt ensam om man säger så. 
Jag hade tänkt ta med kameran, men skippade det och det var lika bra för med det supersolskenet hade jag inte lyckats få till rättvisa bilder ändå. Efter en svettig dag tog vi flyget hem, trötta, men glada.



Idag tog jag och maken ledigt på eftermiddagen och slungade äntligen årets honung!
det blev inte alls lika mycket i år som i fjol, men mer än vad vi vågade hoppas på.  Vi tappade upp några burkar nyslungad honung på en gång, det är så gott!

Lite trädgårdsabstinens efter en hel vecka utan så var det bara att gå ut efter middag och städning av ett honungskladdigt kök. 

Jag plockade jordgubbar och, äntligen, körsbär! Alltså det är så gott så, jaa, jag blir bara glad! Godaste kvällsfikat helt enkelt!





4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig tripp till storstan. Rosendahl är fint det var länge sedan jag var där med. Har man barnen i Stockholm så blir det mest där man är. Vad härligt med nyslungad honung. Det var länge sedan jag fick
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ser alldeles underbart ut med jordgubbar, körsbär, och honung. Har du jordgubbar fortfarande, mina är nog slut, har lite kart kvar, men tror inte de hinner få någon färg.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Trädgårds abstinens vet jag precis vad det är. Men ny slungad honung vet jag inget om, verkar vara extra gott.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Vad härligt med egen honung ! Funderar på om man skulle skaffa sig en bikupa och ställa här i skogskanten men det verkar vara en hel vetenskap och lite läskigt också....Annars behöver vi ju hjälpa bin och humlor allt vad vi kan...jag satsar på att ha en rikt blommande trädgård som sträcker sig över hela säsongen, vattentillgång och jag köpte ett insektshotell förra året. Där kan jag stolt meddela att jag har sex inflyttade hyresgäster i år :)

    Ha det så bra !
    Elisabeth

    SvaraRadera