onsdag 16 maj 2012

Blått i maj

Tänk om alla veckor hade en röd dag mitt i så som den här veckan, det skulle vara perfekt! Särskilt den här tiden då man vill vara ute och stöka hela tiden.

Pärlhyacinterna är hur fina som helst hos mig nu! Försöker tänka på det när jag ser andra bloggar grönska för fullt och vi här uppe inte alls kommit lika långt. Jag har mitt kvar.

Något annat som också blommar i blått är den fina lungörten!

På fredag jobbar jag, men imorgon ska jag minsann "trädgårdera" hela dagen.

Jag ser till min glädje att jag har en hel del plantbebisar att ta reda på. Älskar när blommorna självsår sig och blir fler. Det kanske är för mycket begärt att de ska finns den perfekta platsen själv? Hittade två brunnävor i gräsmattan i morse. :)
Det ska jag göra plus att räddningspatrullen ska göra en utryckning igen, men den här gången kommer nog mamma att få ta reda på den. :) Hönorna ska jag umgås med också, de börjar bli lite större och försöker lära sig kackla nu. Det är två som är lite tuffare än de andra och vill ut och se lite mer av världen! De andra fyra är nog ganska nöjda med livet i hönsgården och tycker det är nog så spännande.

Ha en skön grön dag imorgon!

4 kommentarer:

  1. Tittar in och skriver hej, hoppas du har det bra :)

    Här blommar fortfarande pärlhyacin och lungört, visst bor jag i Göteborg men vi har kall, blöt lerjord så det är alltid sen start hos mig, men jag får njuta längre av allt det fina :)

    Ha en skön trädgårdshelg :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du kan vara ledig i morgon i alla fall. Jag har nöjet att vara ledig i fyra dagar nu och jag ska minsann vara många timmar där ute.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Här är det också pärlhyacinter som står för mesta blomningen nu, de är ju himla söta! Lungörten är också fin ser jag. Vilken lycka att få gamla pioner, lite bökigt att få upp och ner dem och rensa dem dessutom, men det kan det vara värt! Jag har fått en gammal pion en gång och den har verkligen blommat som sjutton men de senaste två åren har den inte riktigt velat, vet inte vad som blivit fel, få se i år då hur det går. Om det är tur eller skicklighet med dina änglatrumpeter vete sjutton, men mina brukar inte alltid blomma första året. Brukar försöka köpa en stickling varje vår men det är inte alltid jag hittar någon. Hoppas på de här två nu då, vill ju att de ska bli som träd! Och blomma naturligtvis.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  4. ja här är det räddningspatruller också på gång:))
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera