fredag 25 maj 2012

Tillökning


 

Vad skådar mina blå idag? Jo (o)gräsmattan full med brunnävor! Jippi!
Älskar växter som förökar sig villigt. Nåja, inte alla kanske, men brunnävan särskilt.

Köpte tre plantor från Hortogreen för några år sedan. Tyckte egentligen att de var i dyraste laget, men nu har de betalat igen med råge. :)

Jag var i förrgår och grävde upp ett par välvuxna riddarsporrar i en trädgård som förvandlas till gräsmatta. Jag hade ingen plan för dem, men jag kunde inte låta bli när jag fick chansen.

Riddarsporrar är ju inget man bara petar ner någonstans där det finns en lucka i rabatten, och sådana här gånger skulle jag vilja ha er fina bloggträdgårdsvänner på nära håll så ni kunde komma över och rådgöra med mig. Nu fick det bli en nödlösning, men det kan ju bli bra det med!


Fredag och solsken!
Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera
  2. Oooo, har du hittat små bebisar? Jag går och hittar små kaukasiska förgästmigejbebisar här och där, älskar dem!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Jasså, du gillar ogräset!? Har massor av brunnävor sen jag fick en rugge av en väninna. Samma väninna som jag fått en massa annat "kul" av. Hon brukade säga året efter att jag måste vara lite försiktig och klippa bort blommorna för "dom sprider sig"! Vilket dom naturligtvis gör ohämmat!!
    Numera frågar jag alltid hur dom är innan jag bär hem dom och har dessutom lärt mig att tacka nej!!*fniss*

    SvaraRadera