söndag 27 maj 2012

Oplanerad morsdagstulpan

Idag på morsdag slog tulpanerna ut. Jag trodde mer på junitulpaner än majtulpaner, men med helgens värme så blev det en spurt!


Redan tidigt i våras när det började komma upp lökväxter i just den här rabatten blev jag förvånad, för jag hade inget minne alls av att ha satt lökar just där.

Än mer förvånad blev jag när såg att det var tulpaner och helt paff blev jag idag när jag såg färgen.

Jättefin är hon, morsdagstulpanen som står som ett stoppljus, men det var oväntat. :)

Mor lilla mor
Vem är väl som du
Ingen i hela världen

PS. Urban Vilhelmina Blenda, det blir nog en fin sommar det här!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin present! Glad mors dag till alla mammor <3

    SvaraRadera
  2. Roligt med en sån överraskning! Jaa, nu litar vi på gamla talesätt:)

    Ha en fin vecka!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fin!
    Kan det vara en lök som kommit i fel påse vid paketeringen kanske och en sork eller något som flyttat runt under jord?

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vilken kul överraskning - sånt händer aldrig här hos mig ... Jättefin är hon också! :)

    Jag önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Tulpisen hade valt en perfekt dag att slå ut! Jag tycker att det kommit upp en massa växter på oväntade platser i år, men det kan ju i vårt fall bero på att vi dränerat om huset och haft jorden uppgrävd både här och där!!

    SvaraRadera
  6. I've been surfing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
    It's pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content as
    you did, the net will be much more useful
    than ever before.

    Here is my weblog ... loss diet

    SvaraRadera