tisdag 22 maj 2012

Ruter i rabatten

Favoriterna just nu:


I helgen var det långkalsonger och regnställ som gällde. Lycka idag när jag kunde vara ute bararmad (eller heter det barärmad?). Kanske kan man slänga undan mössa och vantar ett tag nu?


Jag gör försök varje kväll att färdigställa en bit av trädgården som vi har hållit på med länge nu, men det blir bara korta stunder och annat som också måste göras. Idag fick jag till exempel ett paket från Odla.nu med perenner som ville bli omhändertagna. Några åkte ner i rabatten direkt, medan de flesta krukades i väntan på.

Den här tiden skulle jag kunna tänka mig att vara hemmafru. Röja inne och förbereda middagen ett par timmar på morgonen och sedan... vara ute och leka mullvad, plantera, ta hand om trädgårdslandet, ta en tur till plantskolan, bjuda familjen på rabarberpaj
 och bara njuta trädgårdsliv!
Det vore väl inte så tokigt?

Jag blev alldeles pirrig av värmen, men tänk - snart går vi in i juni! Redan.

Må så gott i majkvällen!

5 kommentarer:

  1. Är pensionär och njuter i fulla drag av den här tiden med långa ljusa trädgårdsdygn. Vi har haft sommarväder dagtid ganska länge nu, men kallt när solen försvinner - dock inte läge för vantar och mössa precis. Avbrott bara för stadsresor och plugg med barnbarnen.
    Ha det gott! Laila

    SvaraRadera
  2. Jag har förmånen att kunna ta vara på min tid eftersom jag är en lycklig pensionär! Nu är det den mest underbara av tider! Du har nåt att se fram mot... fast förmodligen tycker du att det är långt dit? Men... den som väntar...

    Njut så mycket du kan!
    Kram Eva-Mari, som nu har sått i mina nya betonglådor:O)

    SvaraRadera
  3. Nej, det vore inte tokigt alls. Jag jobbar ju inte heltid som tur är, så skönt med lediga dagar, som den här till exempel =)
    Ha det gott i vårvärmen!

    SvaraRadera
  4. Ja, hemmafru skulle jag också vilja vara, av egen fri vilja.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag har verkligen inte tid att jobba den här tiden på året, det känns så himla motigt att åka iväg när det finns så mycket roligare att göra hemma.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera