fredag 30 maj 2014

Att välja vad man vill se

Underbara tider med ledig torsdag. En helgdag som dessutom bjöd på strålande sol!

Vi fick klart den tredje och sista odlingslådan. Den är bara målad en gång ännu, men vi har börjat fylla den med jord ändå innan vi målar en gång till på utsidan.
Matjorden vi fick tag på är jag väldigt besviken på. Trots att jag blandat den med massor av koskit så blir den stenhård. Det är ju några ton så jag vill gärna att det blir bra. I med ännu mera koskit! :)

Innan vi ställde den på plats tömde jag rabatten på det sista och tog hand om det jag ska ha kvar.

Samtidigt ska sommarblommorna planteras i krukor och sanningen är att det ser smått kaosartat ut hos oss
med jordsäckar, krukor, brädbitar osv överallt.

Jag kan då ta fram en egenskap att enbart fokusera på en nyutslagen äppelblomma istället...




 eller en surrande humla ivrigt sökande pionblommor...


eller klematisen som blommar mer än nånsin med sina blåa blommor...




...istället för att våndas över oredan. Brist kanske andra kallar det.

Idag blev det jobb igen, men ikväll är jag i trädgården igen!


Njut försommaren och ha en fin helg!


5 kommentarer:

  1. En äkta trädgårderare fokuserar på det sköna och ser allt annat som skönt-ska-bli! ;) Äppel-, pion-, och klematisblom blir man så glad av!
    Ha det fortsatt gott!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Låter som du fått en massa stenhård lerjord - vilket jag skulle behöva! Du kan få lite sandjord av mig istället, för det är förmodligen det som saknas i din jord!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Men du tänk så härligt det är när du tagit reda på all oreda.Då blir det ett himmelrike hos dig. Tänk allt blommar mycket mer i år än tidigare tycker jag. Jag njuter av det hela dagarna
    Önskar dig en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vi har haft regn från morgon till kväll och som tur var hade vi planerat in en shoppingdag i Sundsvall idag, så det var ju faktiskt perfekt. I morgon ska jag stöka lite i trädgården!

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Det där med skygglappar är inte så dumt. Man kan ju välja vad man vill fokusera på, både med kameran och i verkliga livet. Det är ju också därför man aldrig får se vissa vinklar av trädgårdar här i Blogglandia, vi väljer våra vinklar väl.

    Fortsätt njuta.
    Kram!

    SvaraRadera