onsdag 29 juli 2009

Pastell

Till min stora glädje började min nio-åring gräva sig en egen rabatt i våras. Han hade inga direkta önskemål på växter så jag köpte några perenner och la till några egna frösåddingar. Han har varit toknoga med vattningen så att jag fått hejda honom lite eftersom vi ju fått så otroligt mycket regn.

Just nu blommar det i mildaste pastell där ute.
En hög vädd (som jag inte har namnet på här och nu) som blommat länge och fortfarande har knoppar. Det var riktigt läcker kombination med det mörklila violkungsljuset som blommade tidigare.

Den enda ettåringen är rosa vallmo.



Både jag och sonen väntar nu på den rosa riddarporren som ska till att slå ut!
Det är såklart extra roligt när man gläds åt saker tillsammans.

Rättvist ska det vara så dottern vill också gräva och ha egna blommor - och det ska vi göra tillsammans nästa sommar.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Nu har även jag hittat hit! :) Härliga bilder på dessa fina pasteller.

    Ha det gott! Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Roligt när man kan dela sina intressen!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att dela intresset, inte minst med sina barn. Min man har länge beskyllt mig för att ha hjärntvättat vår son, men med stigande ålder på sonen avtar växtintresset till förmån för annat.... Men han har en samling chili i växthuset ännu.
    Den stora vädden, den gula som du visar, heter kort och gott jättevädd tror jag.
    Ha det gott!
    Växthusmadam

    SvaraRadera