tisdag 29 november 2016

Växthus i adventstid

Oj, den här bloggen hinner nästan dö mellan gångerna den uppdateras. 

Det har hänt massor sedan sist, med skolan naturligtvis, men det har ju även blivit adventstider, snön har kommit och nästan försvunnit också.



Min syster och hennes familj står precis i husköpartagen. Det innebär att de ska sälja sitt nuvarande hus. Eftersom det är november och ganska tomt på växter nu så föreslog mäklaren lite styling av växthus och altan. Jag blev jätteglad när syrran ringde mig, ännu förra helgen, och undrade om jag ville hjälpa till plus finnas till hands vid fotograferingen som skulle ske på måndagen efter. Nu hade jag annat som var tvungen att göras på lördagen och på måndagen for jag tidigt mot flygplatsen och skolan, typiskt när det kommer in roliga upptåg! Jag lånade i alla fall ut all möjlig "rekvisita" och hann i alla fall komma med några idéer när jag var dit en stund på söndagen.



Jag hoppas innerligt att de får sälja sitt fina hus. De önskar så att få köpa det andra som ger helt andra möjligheter till odling. Håll tummarna!


Men det är ju så klart så här det ska se ut kring växthuset!



Bilderna är lånade från annonsen

13 kommentarer:

  1. Har varit inne på hemsidan och glott på allt - och blivit helt chockad över hur billigt det var! Men...det beror naturligtvis på att jag fortfarande är van vid Stockholmspriser och att Gotlandspriserna också är ganska höga. Och vi som tyckte det var så billigt när vi flyttade hit!!
    Hoppas försäljningen går bra, men det ska det väl göra är det ser så jättefint ut.
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju Norrlands inland, glesbygden, vi pratar om och här är inte priserna så höga direkt... Allt gott!

      Radera
  2. Självklart kommer det att gå bra med försäljningen, särskilt när du sätter händerna i stylingen.
    Wow så mysigt i växthuset, ja man kan pynta i all oändlighet för att man gillar det och idéerna är många förstår jag.
    Då är din syster också lika glad i växtodling ! ?
    Ha en fin vecka, lycka till/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är hon, numera. :) Hon vill väl liksom jag ändra inriktning på livet lite grann.

      Radera
  3. Kan ju tyck att det är tråkigt att de lämnar ett så fint ställe. Men jag vet hur det är har man hittat nåt man tror blir bättre är det svårt att låta bli.
    Ha det gott i vinterland
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, men de verkar så himla redo att ta tag i något nytt så det är nog helt rätt beslut. Allt gott!

      Radera
  4. Håller förstås tummarna för din syster och hennes familj. Bilderna ser så hemtrevliga och mysiga ut att det alldeles säkert kommer att gå bra. Ni har känsla för det där, du och din syster och lite synd att sälja något så fint men förståeligt om det är finfina odlingsmöjligheter som lockar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror min syster var rätt sugen på att gå Odlingsutbildningen jag precis avslutat. :)

      Radera
  5. Det växthuset och den altanen kommer köparna att ha svårt att motstå! Proffsig styling! Vågar satsa en slant på att de får sälja bums!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Roligt uppdrag och så fina bilder! Ser så trevligt, lagom och inbjudande ut. Man blir sugen på att sätta igång med att fylla krukor på en gång och värma på glöggen. Vem vill inte ha ett hus med såna extra tillgångar. Hoppas försäljningen går som en dans!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera