tisdag 4 oktober 2011

Rosa utropstecken


...som är ett frågetecken.

Vad är det här för rosa som jag har i min rabatt?


Den är i alla fall fin där den står!

Redigerat: Sköldpaddsört är det ja!

Nu när flera talat om det så kom jag på att jag faktiskt planterat några sådana. :)

Jag köpte vita för kanske tre år sedan som sonen planterade i sin egna rabatt. De tog sig aldrig riktigt så i våras flyttade jag dem och det var ju lyckat eftersom de växte sig stora i sommar och nu blommar!

...om än i lila istället för vit.
Tack för hjälpen!

5 kommentarer:

  1. En vild gissning: Sköldpaddsblomma !!! Enda jag kan !!!!
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  2. visst är det en Chelone obliqua. Sköldpaddeört !!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Ja det är en sköldpaddsört. Du ser det om du kikar på den.
    JAg har gjort en komment tidig.ikväll, får se om denna kommer fram??
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en "lila sköldpaddsört" - har faktiskt sådana själv. Och även om jag inte är så där vansinnigt förtjust i dom så är dom trevliga eftersom dom blommar så sent.

    SvaraRadera
  5. Mmm, de är sååå fina!//helen

    SvaraRadera