torsdag 12 februari 2015

Dags för bokrea



Jag plöjer många böcker varje år. Kanske för många, ibland kommer jag knappt ihåg vad den handlade om trots att den var bra.

Jag lånar alla böcker på biblioteket. 
"Mitt" bibliotek är inte så stort, men det är aldrig problem att få hem böcker från de andra biblioteken i kommunen. Däremot hittar jag sällan de trädgårdsböcker jag söker. 

Nu drar snart årets bokrea igång och det enda jag brukar handla där numera är just trädgårdsböcker. 

En del har riktigt sköna titlar. vad sägs om  Samtal i trädgården, Min trädgård är en fest, Frestelser & fröjder på kolonin och Rimfrost och trädgårdsdrömmar.

I min önskan om att få skörda massor av ätbart i köksträdgården kan Karin Eliassons bok vara passande!


Sneglar också på Lena Israelssons bok Handbok för köksträdgården. Har en annan bok av henne som jag tycker är väldigt inspirerande. 

Hos Bokus kan man "provläsa" vissa titlar och efter att ha provläst så tror jag att boken av Marianne Svärd Häggvik kan vara nåt för mig och mina större och mindre projekt i trädgården.


Se mer från årets bokrea här!

Tipsa gärna om trädgårdsböcker eller för all del skönlitteratur som finns på rean i år!

1 kommentar:

  1. Här blir det också många böcker från biblioteket, det är så bra att slippa köpa en massa som tar plats sen... men läsa vill man ju! Brukar bli en eller annan bok på rean ändå, och visst blir det oftast en trädgårdsbok. Har inte kikat ännu på årets utbud, men det är ju dags för det snart, kul!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera