tisdag 29 december 2015

Mellandagarna

Mellandagar... ganska skönt ord tycker jag. Det innebär ju inte alltid ledighet, men för mig är det en känsla av rödkindade promenader, varm choklad, filmhäng i soffan med familjen och gemenskap. 




Igår jobbade jag, men när jag slutade möttes jag upp av delar av familjen och vi åt middag på restaurang och gick sedan och såg En man som heter Ove på bio. 
Jag brukar försöka undvika filmer som gjorts på bra böcker som jag läst (tycker ofta att filmen lämnar så mycket från boken), men denna kunde jag inte motstå. Lassgård är utmärkt i rollen som Ove och jag gillade filmen mycket. Farbrorn som satt bredvid mig i biosalongen gjorde sitt för känslan också, han jämrade sig högt vid de mer obehagliga scenerna, skrattade gott i de roliga och grät på slutet. :)

Bilderna ovan är från julhelgen. Maken hade riktigt ont under några dagar så det var ju trist förstås, men vi tog det lugnt och åt gott och hade det ganska bra ändå. Nu är han bättre, men jag har ändå skrinlagt planerna på att bjuda hem gäster på nyår. 

På översta bilden till vänster är det målarboken jag fick i julklapp, börjar jag att färglägga går det nästan inte sluta. :) Samtidigt plöjde jag Den goda viljan som finns på Svt:s Öppet arkiv. 

Ja just ja, vi fick faktiskt en vit jul här uppe. Samma kväll som jag skrev att det skulle bli en grön jul föll flingorna och julvärlden runt om oss blev vintrig och jättefin. På julaftonskvällen gjorde vi min mamma sällskap hem och då kunde vi sparka! På juldagen hade det regnat bort och termometern visade på allt för många plusgrader för att nån dag senare dra ner på minus 18°.

Med denna väderrapport önskar jag ett gott slut på 2015!

4 kommentarer:

  1. Mellandagar är härliga, speciellt om man är ledig vilket jag är i år. Så skönt att bara slappa runt, i mysbyxor nästan hela dagarna ;) VI fick snö häromdagen, efter en grön jul, och det är så vackert (och halt!!)

    Gott slut och gott nytt till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Aj aj, stackars maken, nyckelbensskada kan göra riktigt ont! Hoppas att ni ändå får en riktigt fin och trevlig nyårsafton!
    Gott Nytt!
    Laila

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni fick snö till jul och så mysiga bilder du visar. Skönt också att maken verkar må bättre. Vi hade 11 grader och sommargrön gräsmatta på julafton men nu har snön kommit och jag njuter. Vill önska er Ett riktigt Gott Nytt År och tacka för alla fina kommentarer som du skrivit på min blogg och som gör mig så glad. Stort tack och gott avslut på det gamla och Gott Nytt! Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Önskar dig och de dina ett fint slut och ett gott nytt 2016!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera