tisdag 26 juni 2012

Sommar i lila

I år kom blomningen igång sent på mina allium.

Å andra sidan står de hur fina som helst nu istället! De matchar den lila syrenen som även den kom igång lite senare än vanligt.

 
Jag har varit ute och påtat lite nu och det kommer små syrenpuffar med massor av väldoft lite då och då. Jag tog med mig en kvist in också så kan jag njuta medan jag kollar på Barnaby och de andra i Midsommer.
 
Trädgårdsnattviolen doftar också helt fantastiskt nu så man nästan blir bedövad.
Jag är inte superförtjust i den, tycker den bli ful snabbt, men när den bjuder på sånt här så är den förlåten för ett tag.
 
Vi hade en finfin midsommar och kunde sitta ute i sommarsolen hela helgen! Helt fantastiskt!
Brände till och med axlarna lite och det hör inte till vanligheten om midsommar. :)

7 kommentarer:

  1. Syrentid..... saknar doften, i år blev det varmt när den blommade här och blomningen gick alldeles för fort! Så njut!

    Grattis till fina ägget :) Är avis...... har alltid önskat höns.... hoppas på mer bilder på dem.

    Mina tomater har inga blommor, så dina har kommit mycket längre, tror vi haft för dåligt med ljud, vi har ju liksom bara regn, suck...

    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni kunde njuta så hela midsommarhelgen. Vi fick midsommarafton, sen blev det regn. Men man kan ha det bra ändå fast nu får det banne mej snart vara slutregnat på ett tag!

    Underbar bild på dina vackra Allium...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra allium! Mina lila är ju utblommade sen ett tag, så då får jag njuta av dina bilder istället! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni får lite regn, om det nu behövs hos er. Här får det gärna hålla upp nu. Jag ska "tvinga" mig ut nu trots att det blåser halv storm. Det gäller att ägna sig åt sysslor där vinden inte är ett problem.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni får lite regn, om det nu behövs hos er. Här får det gärna hålla upp nu. Jag ska "tvinga" mig ut nu trots att det blåser halv storm. Det gäller att ägna sig åt sysslor där vinden inte är ett problem.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är gratis lyx med blomdoft känns det som. Här är det kaprifol och ros som fyller trädgården med doft nu och jag njuter.

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Allium är så fin, mina är på upphällningen nu. Jag tyckte det var väldigt torrt i rabatterna och det såg ut som att sommarblommorna ville ha lite så jag började vattna för att det skulle fyllas på med regn sen, men va sjutton, regnvädret varade bara en liten stund så det blev ju knappt något. Kanske får vattna mer ändå om det inte kommer något ...

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera