fredag 15 juni 2012

Fjäder i hatten

Vår klematis har varit en riktig följetong i vår trädgård.
Vad har hänt i år? Kommer klematisstekeln att raka bort alla blad? Har mössen kalasat av den?


I fjol var det just mössen som kapade av den några decimeter upp. Då kom den igen och blommade faktiskt för första gången med en blomma i oktober.

Sa jag att vi fick den som present när vi firade tio år som gifta?
Så vi har haft den ett tag nu när den äntligen blommar "på riktigt"!

Det är faktiskt vår bröllopsdag idag också, men sedan tio-årsfirandet har det gått några år och vi firar idag 16-årig bröllopsdag!

Det är härligt att få ha en underbar man och ju mer vi är med om tillsammans - småbarnsår, firandet av högtider och födelsedagar, sparande och gnetande, semesterresor, vardagsmiddagar, orostider och glädjeämnen - ju mer svetsas vi samman.



Ha nu en riktigt skön trädgårdshelg!

*16-år är Fjäderbröllop (vi som skaffat höns och allt! ;)





6 kommentarer:

  1. Det är härligt med kärlek!

    Söt klematis tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken klematisrysare! Och grattis till fjäderbröllopet!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS! Det är så sant det som är sagt; Ju längre man är tillsammans desto "närare" blir man!
    Visdomsord från en som varit tillsammans med sin käre gubbe i 52 år nu. Han var 20 och 15 när vi träffades och sen dess har vi varit ett par!

    SvaraRadera
  4. Grattis till fjäderbröllopet! Mina klematisar verkar också bli en följetong, man vet aldrig vad som ska hända men just nu ser det lovande ut ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Grattis till firandet av bröllopsdag o visst är det mysigt med åren som går och man känner att det är rätt! Clematis ja vad säger jag om det.. en del funkar hos mig en del är en sorglig historia.. men inte ger jag upp för det! köpte tre nya förra året så jag lever på hoppet att de ska bli de största, finaste och mest blommande i stadsdelen där jag bor *ler*.. Önskar dig en fin midsommarvecka.. kram/Moa

    SvaraRadera
  6. Grattis till 16 år! Visst handlar parförhållandet om att mötas i vått och torrt med allt vad livet innebär, en inte alltför lätt ekvation stundom, så mycket bättre när man klarat alla bekymren och kan gläds åt stunder som varit.
    Hoppas du får njuta av den vackra blåa Klematisen i år!
    Må gott /bea

    SvaraRadera