tisdag 17 september 2013

Tegelstensbordet

 
 
 

 
Många har undrat om tegelstensbordet eller vattenslangsbordet som det också är.
Nej, vi har tyvärr ingen ritning. Det gick mer till så att jag berättade för min man vad jag hade tänkt mig - en grövre bänk/bord med en hylla i ena änden och plats för vattenslangen i andra. Och så hjälptes vi åt.
 
Måtten då? Jo, själva skivan uppe på skulle ju vara av tegelstenar vi hade liggande så de fick bestämma måttet.
 
Vi valde att inte göra det svårare än så. Inte Johnnie och Mathias-klass direkt, men okej. :)



 
 
Nu ska snart vattenslangen plockas undan för i år, men jag tror att vi låter bordet stå kvar ute över vintern.


 
Idag har det varit riktigt höstrusk ute och jag bakade lavendelskorpor med amaretto efter jobbet. Det doftar ljuvligt och ganska somrigt!

 
Ikväll blir det en kopp te, lavendelskorpa och boken som jag nyss börjat med - En man som heter Ove.
Jag har precis läst ut den fina Och bergen svarade inte, Khaled Hosseini. Jag gillade hans andra böcker så mycket, så mycket. Den här var inte toppenklass som de andra, men bra nog nära ändå.:)

Vad läser du just nu?

Må så gott!

3 kommentarer:

  1. Bra idé med det där bordet. Vattenslangen är ju inte snygg precis.

    Vad jag läser just nu? "The Lovely Bones" av Alice Sebold. Lite annorlunda är den eftersom den är skriven ur en mördad flickas perspektiv. Hon tittar ner på sin familj ifrån himlen.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket lökrace du hade, det kommer bli snyggt

    Bordet, som jag har tagit hem bild på till mannen är jättesnyggt. jag hoppas få ett likadant nästa år.
    Det verkar så rubust och vackert.

    Just nu är jag inne i en icke bokläsar sväng, så det är väldigt tyst...men det ligger en Kieth Richard bok och vänta på att lusten ska återvända snart igen.

    kram kajsa

    SvaraRadera
  3. Ett sådant bord önskar jag mig, mycket bra till allt.
    Tyvärr ingen läsning ännu, hinner inte på sommartider, läser mer jan.feb.mars.´, då slukar jag många. Den där mannen 'som heter Ove' läser många på jobbet just nu. De berättar att de har skrattat mycket, det behövs.

    På fredag åker jag o gubben till 'Mallis',
    behöver lite omväxling. Jag jobbar ännu, han är pensionär och behöver socialt umgänge.
    Kram må gott/ Eva

    SvaraRadera