fredag 1 april 2011

Trädgårdsmässan (2)

Jag har tidigare bloggat om gro form och deras fantastiskt snygga lövkompost.

Min absoluta favoritutställare på trädgårdsmässan var just gro form och de fick också pris för bästa idémonter!


 

De presenterade odling i stan och deras produkter så som odlingskärl på hjul och jättefina rostiga ljuskronor som presenterades i en härlig blandning av jord, rost, nött, nytt och rejäla doningar. Snyggt!



Kolla in deras hemsida här!

I balkongutställningen var det en balkong som fick min röst:

Vi två och trädgård


Skaparna Christina Zuhr och Åsa Thulin beskriver den så här:

Med milda färger, stänk av vattentoner, rena naturmaterial och skir spirande grönska vill vi skapa en lugn och sinnlig plats för att samla tanken och få varva ner. Här vill vi också kunna samla familj och vänner för umgänge långt in i den ljusa sommarnatten.

Nu är det fredag och snart helg!
Ikväll ska vi äta fondue, en sen födelsedagsmiddag för vår nyblivne elvaåring!

Ha en skön helg!

5 kommentarer:

  1. Härligt, mycket inspiration och kreativa lösningar har tydligen både presenterats och presterats fram.
    Ha en fin kväll!/ Bea

    SvaraRadera
  2. Så mycket inspiration på en och samma gång det måste ha varit att gå på mässan...Helt klart väldigt trevliga komposttunnor...o purjolök i gamla stövlar var inte dumt...men kanske inget jag ska ta efter...
    Önskar Dig en trevlig helg och framförallt en go kväll med födelsedagsbarnet!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  3. Skulle varit kul att vara där, men tyvärr så.....!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Just mina favoriter också:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Så fint så fint! Ett guldkorn bland många vackra inspirerande montrar har jag förstått.
    2010 tyckte jag att Nordiska Trädgårdsmässan blivit för stor för mig så i år har jag bytt bort den mot Sinnenas Trädgård på Örebromässan 8-10 april, dessutom nästan hemmavid. Så jag har mina upplevelser kvar...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera