söndag 25 januari 2015

Urspårat?


Vi har kommit till slutet på januari och jag har publicerat hur många bilder som helst på elljusspår hittills den här vintern.

Dels besöker jag olika skidspår varje helg och dels så tycker jag att de är fina på nåt vis. :)

Här på bloggen tror jag inte att jag lagt upp särskilt många, men jag brukar variera mig mellan Instagram och Facebook. :)

Det spår jag besökte igår var inte på något sätt finast, det var ingen blå himmel att tala om heller, men känslan var så himla bra. 



Barnen körde en tävling på förmiddagen och en på eftermiddagen i skidskytte och mellan loppen åt vi medhavd lunch och sen tog jag på mig de klassiska skidorna och tog en egen tur medan barnen umgicks med kompisarna och sköt in inför andra tävlingen. 
Jättehärlig skidtur i för mig helt nya spår!

Instagram klarade sig utan skidspår igår, men jag kunde ju inte låta dagen som påhejande morsa gå helt förbi. Koskällorna vi köpte på rean har kommit till användning. :)


Japp, det är vad jag gör på fritiden när trädgårdssäsongen är off - dokumenterar elljusspår! =)

Paeonia74 är mitt namn på Insta.

9 kommentarer:

  1. Jag njuter av dina skidspår. Här fick vi lite lite fin snö igår kväll men i morse var nästan allt borta igen. Nu är den helt borta. Inga skidspår här...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men visst någon ska väl göra det med och vad sportig du är då . Kul med koskällan den ser så fin ut
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Det är kanske bra att någon tar som sitt mission att fota elljusspår. Eller?! En härlig vy är det i alla fall du visar.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Den enda erfarenheten jag har av elljusspår är när vi bodde i Stockholm och åkte ut i Huddingeskogarna en söndag för en långprommis med vår dåvarande hund, en strävhårig tax. Vi strövade runt i den ganska djupa snön, så det blev rätt sent och det började mörkna och helt plötsligt så tändes en massa ljus framför oss. Vi var tvungna att korsa ett elljusspår nedanför en ganska brant backe.
    Naturligtvis kom det en skidåkare och Brasse - som var världens snällaste - tyckte att det såg kul ut och började springa efter. Skidåkaren stannade och skrek och gormade och var faktiskt mer eller mindre hysterisk - förmodligen livrädd för hundar! Hade han bara kört vidare hade Brasse aldrig hunnit ikapp honom!!
    OK att man inte får gå i spåren, men vi tvärade ju snabbt och fortsatte in i skogen. Fast ärligt talat så skrattade vi en lång stund efteråt åt skidåkarens utbrott.....Vi tänkte på hur han skulle reagerat om det hade stått en älg i spåret!!!
    TREVLIG SÖNDAGSKVÄLL
    Susie

    SvaraRadera
  5. Åh det låter underbart! Ett helt annat liv än för mig , det där med att ha tillgång till så fina spår överallt och heja på barn som skidskjuter, häftigt!
    Ha en skön vecka ! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och underbar miljö! Skönt när mamman också får dra iväg i sina spår. Igår hade vi en riktigt fin soldag, så berikande... även om jag inte åker skidor!

    Hoppas din vecka blir fin!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Skidspår finns det inte mycket av hos oss så för mig är det lite extra kul att se.
    Sol hade vi igår men idag heldags regn och mycket regn.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Skidspår gillas!!! Jag letar reda på dig på insta.

    Jenny

    SvaraRadera
  9. Inga skidspår här förutom de preparerade slingorna som jag inte har nån erfarenhet av. Fantastisk utsikt på första bilden. Förstår att det blev en fin känsla.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera