fredag 24 april 2015

Hutt!

Det känns nästan som att jag lagt ner bloggen, men det har jag INTE. Det är bara det att när tiden för att blogga och framförallt att läsa bloggar inte räcker till så blir det väldigt stiltje.

För mig som haft rätt mycket fritid och som har hunnit med både familjen och trädgården är det ett gissel nu när jag har så mycket längre arbetsdagar (arbetar längre dagar och ett par timmar pendling på det).

Den här veckan har jag i alla fall sått luktärter!


Då jag fått för mig att jag inte hade så många frön skickades maken iväg för att inhandla några extra. När det väl var dags så upptäckte jag att jag hade massor! 
I glasen är det två sorter och nästa vecka sår jag några till. :) Luktärten är verkligen en av mina favoritblommor så jag har inget emot en luktärtsbedövande doft i trädgården!

Jag sår dem i toarullar och de får gro i ett halvkyligt växthus, vi hade bara 1° på förmiddagen.

Ja, nu är det alltså kallt och när jag for till jobbet i morse mötte jag både snö och vind så det känns som ett tag kvar innan det blir aktuellt att så ute. 

Det är väldigt o-grönt hos oss, men hos vissa växter finns det stor växtvilja trots kylan!


Ha en underbar helg i trädgården!

2 kommentarer:

  1. Jag är pensionär och tiden flyger iväg även för mig, fattar inte hur jag hann med att jobba innan . . . .
    Luktärter är verkligen ljuvliga små blommor som ddoftar helt underbart.
    Det får jag inte glömma, jag sår dem oxå i toarullar, det är jätte bra att göra så.
    Lycka till och må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Bättre ogrönt än oskönt. Blir nog fint med alla luktärtor.

    Trevlig Valborg
    Anette

    SvaraRadera