måndag 21 mars 2016

Hallå gumman Tö, kom hit!


Okej jag medger, jag är en älskare av vinter. I december, januari och särskilt februari. Men inte särskilt mycket i andra halvan av mars. 

Det är lätt att känna av oönskade känslor, så som små drag av avundsjuka. Avundsjuka på de som gräver i jorden, planterar vårblommor och gör våriga sysslor helt enkelt. Men jag är inte missunsam. Icke. Njut av våren ni som har den! Men skicka för tusingen hit några värmande solstrålar och inte hela landets nederbördsmängd i form av snö! Jag tror vi fått mer snö de senaste dagarna än på hela vintern innan.


Ah,  vilket tråkigt blogginlägg. Såna här tider är det ju i n g e n som vill tänka på snö.

Krokus, fågelkvitter, takdropp, jord under naglarna...

5 kommentarer:

  1. Ja men du det kommer till dig med ska du se. Så läckra istappar du har. Jag kan heller inte gräva i marken den är stenhård av all tjäle och ovanpå rinner smältvattnet. Kladdigt kan man säga.
    Ha en fin och skön Påsk vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha lite mer värme så snön smälter bort och vi också får gräva i jord och se vårblommor igen så du är inte ensam om den önskan :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Inte tråkigt alls bara kul att få se att även ni 'där uppe' fått påhälsning av gumman tö, det är ni väl unnade . . . .
    När vårfrudagen kom kändes det i hela kroppen.
    Sköt om dig vännen och dina långa resor och många läxor/ Eva

    SvaraRadera
  4. Håller med dig gillar också vintern men inte nu i mars.
    Hoppas solen kommer och smälter bort eländet.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Det formulerade du bra! Vintermänniska dom månaderna, men kanske inte nu, väldigt bra sätt att säga det på! Och våren har ju inte riktigt kommit heller ännu, inte den där dagen då man känner, nuuuuuu!
    Agneta kram

    SvaraRadera