torsdag 28 april 2016

Trädgårdsmässan

Nu har det nästan gått en vecka sen jag besökte trädgårdsmässan, Nordiska Trädgårdar, och jag har hunnit höra flera andras åsikter om årets mässa. Många tycker att den var fantastisk och vissa tycker att den var skräp. Och så är det, vi tycker alla olika om rätt mycket. :)

Jag har ju varit rätt svältfödd på trädgårdsmässor, det är flera år sedan jag besökte en så jag gick dit med lite lagom förväntan.

Det blev en del shopping, bland annat hos Blomkvists plantskola och chiliodlarna. Bilen blev nästan grönfärgad när allt var lastat. :)


Vi hade några intensiva timmar där. Jag kunde aldrig lyssna på Sara Bäckmo (barnafödsel gjorde att hon inte kunde komma och det får väl anses som en helt okej frånvaroorsak), men jag fick i alla fall chansen att lyssna på Karin Berglund.
Hennes bok Din trädgård blev min absolut första trädgårdsbok och har jag läst så många gånger!

Ååå, hon berättade fint om trädgård!

Här har jag fotat en av balkongerna och när jag kollade igenom bilderna så upptäcker jag att just Karin Berglund kom med på ett litet hörn där. Jag märkte aldrig det då. :)
Idéträdgårdarna och balkongerna är alltid roliga att titta på och inspireras av, även en del montrar är ju otroligt kreativa och snygga!

Jag missade flera utställare som jag hade planerat att kolla in, bland annat Klostras, men jag vet hur jag är, på eftermiddagen när det började tätna med folk då hade jag lite svårt att behålla fokus och ork...

Men allt som allt så är jag jättenöjd med besöket på Nordiska Trädgårdar!

Tack igen Isas Trädgårdsblogg för biljetten!

1 kommentar:

  1. Jo visst fanns det mycket att titta på och prata med om blommor ocg buskar. Det där med inspirationen var väl inte så mycket av. Dotter som var med var mycket besviken hon hade velat ha mer av inspiration. Jag för min del gillade de tävlandes bidrag bland blommor och blad. Lite av min intressedel
    Ha nu en fin och bra fredag
    kram Meta

    SvaraRadera