torsdag 2 augusti 2012

I'd rather have roses on my table than diamonds on my neck


Att pionerna fortfarande blommar förvånar en del och jag är också överraskad. Men å andra sidan började de blomma sent, när vi kom hem från Norge den 14:e så hade första pionen precis kommit igång och sedan gick det snabbt att de började blomma en efter en. Sedan har de hållit sig fina i kylan som vi haft.

Nu börjar äntligen rosorna blomma också!
Louis Bugnet har blommat sedan en tid tillbaka, men de övriga har tagit tid på sig, men nu blommar alla utom New Dawn.

Här är honungsrosen och hon har fler knoppar än nånsin!


Jag har länge velat ha fler rosor och nu har jag hittat en plats som jag hoppas är lämplig.
I förra inlägget skrev jag att jag har många idéer, men inga resurser. Hur som helst så påbörjades ena projektet igår. Ändå. :)
Båda kvällarna har ägnats åt att gräva och rensa ogräs. ...och gräva och rensa ogräs...


På en plätt i nya projektet ska jag plantera rosor i en häck/buskage.

Tipsa mig om härdiga rosor jag kan ha där,tack.
Jag vill ha något annat än cerisa vresrosor, men gärna starkdoftande.

Jag kommer antagligen inte att plantera dem i sommar, men direkt det går att gräva i jorden när det blir vår igen! :)


Ryggen värker efter rensning och grävning, men kvällssolen sken på mig och jag bara älskar ju att  grovjobba ute!

Imorgon är det fredag och första jobbveckan är snart till ända.

Njut av helgen!




4 kommentarer:

  1. jag gillar ju kanadensiska rosor , just för att de är så härdiga och man behöver inte kupa eller pjåska med dom. Theres Bugnet kan ju bli fin där.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Ja minsann, pionernas sommar har verkligen varit i år som bjudit på det bästa.
    Ljuvliga rosor men gillar kanske inte det tidvis myckna regnet.
    Trevligt veckoslut! /bea

    SvaraRadera
  3. Man märker vilket avlångt land vi lever i när man läser bloggar. Här har honungsrosen blommat över för längesen.

    Själv har jag också ett rosenbuskage på gång. Jag har satt Poppius som verkar vara starkväxande och är så söt. Den är kanske lite för stor att ha som häck dock.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Att grovjobba är underbart även om kroppen värker sen. Det gör ont på ett skönt sätt tycker jag.

    Spännande med dina rosplaner men tyvärr kan jag inte tipsa om härdiga rosor. Har ju oftast inte sådana problem här nere.

    Kramar

    SvaraRadera