söndag 2 oktober 2016

Klagomuren nästa?

Hoppsan, så fort tiden går för mig nu. Senaste gången jag bloggade var det varm sensommar och nu är det kyligare höst. Jag tyckte hösten kom över en natt förra helgen och imorse var det minusgrader.
Sensommaren och hösten är nog min favoritårstid. Tillsammans med vintern, sommaren och våren. :) 

Backträning i slalombacken och fantastiskt att se dimman lätta över skogen och älven!


Jag försöker njuta av den vackra hösten nu, men jag känner mig lite småsliten just nu. Skolan har krävt mer än nånsin de senaste veckorna och den här hemmaveckan har jag mest försökt att återhämta mig. Resorna är alltid lite jobbiga, men det är ju jag själv som valt att plugga så långt hemifrån. Förrförra veckan försvann dock mitt bagage på ditresan. Blev väldigt tokstressad när flygbolaget ringde och sa att väskan inte fanns nånstans. Men. Efter ganska många timmar och sen kväll kom den fram och jag slapp sova utan lakan (hemska tanke). 
Förra veckan var det dimma när jag skulle flyga dit och en resa som normalt tar ca sju timmar tog fjorton evighetslånga timmar. 
Då är man redan fylld med en del dålig energi och när då den lärare som man ska ha mesta tiden kommer för sent flera gånger och dessutom kommer så totalt oförberedd till lektionerna då blev jag sur, arg och ledsen och funderade till och med på om jag skulle försöka ta mig hem tidigare.
Varje gång brukar jag alltid tycka att det är så roligt och givande när jag väl är på skolan så jag blev så himla besviken när inte läraren kunde hålla måttet.

Sorbus aucuparia fixade jag i alla fall galant på växtkunskapsprovet!


Nu är det inte så många veckor kvar och jag känner mig lite kluven. Dels längtar jag tills utbildningarna är klara, men å andra sidan är det inte så tokigt alls att plugga nåt som man tycker om!


Äsch så trist inlägg det blev när jag väl bloggade, men nu har jag fått ur mig det och det är bara att ta sats igen. 
Jag har en hemmavecka kvar nu innan det är dags för internatliv och skola igen. En hel del plugg, men jag ska också hinna med att fortsätta njuta av hösten och umgås med familjen!

3 kommentarer:

  1. Livets vägar är inte alltid raka. Men det brukar ordna upp sig till slut ändå. Det är klart att du ska gå färdigt när du nu kommit så långt. Det blir säkert bättre nästa vända. Ni är väl många fler som pluggar där om inte annat så kan det väl vara kul att höra hur deras höst varit. Här börjar bli kallt och lite grått att vara på verandan p kvällarna står nog ut en vecka till sen blir det nog att börja flytta hem undan för undan
    Ha nu en bra och fin hemma vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt vacker höstbild! Jag förstår om du börjar tröttna på plugget. Är inte läraren av den sorten som kan inspirera en, då är det jobbigt. Och speciellt för dig som har skolan "en bit" hemifrån! Men njut nu av veckan hemma.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Magisk bild, den första!
    Inte roligt med slappa lärare som inte håller måttet. Kan ni inte gå samman och protestera? Läroanstalter brukar vara känsliga för välgrundad kritik.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera